Losrijden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

juliaolthof

Losrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 18:41

Hallooo iedereen ! <3
Ik zou graag willen weten hoe jullie jullie pony lekker losrijden (als je voor jezelf rijdt).
Want ik vindt het losrijden eentonig worden en heb het gevoel dat daarna beter zou kunnen gaan als ik wat anders probeer . Heeft iemand nuttige ideeën ?
groetjess

Chantal1609

Re: Losrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:05

Ik stap eerst ongeveer 5 minuutjes in, dan pak ik dr vrij lang en laag op zodat ik haar later wat meer omhoog kan rijden (hier zijn we mee aan het oefenen dus niet al direct)
verder rijd ik in het losrijden veel tempowisselingen om haar aandacht erbij te vragen en te houden
beetje buigen allebei de kanten op en dan is ze helemaal los! :D

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:11

eerst op allebei de kanten goed los stappen, met voltes, slangenvoltes enz, terwijl ik ze lekker diep naar beneden rijdt. dan op allebei de kanten lekker los draven en goed tempo maken. halsstrekken tussendoor, overgangen en schijnovergangen! en dan het echt werk *D

juliaolthof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 22:52

Chantal1609 schreef:
Ik stap eerst ongeveer 5 minuutjes in, dan pak ik dr vrij lang en laag op zodat ik haar later wat meer omhoog kan rijden (hier zijn we mee aan het oefenen dus niet al direct)
verder rijd ik in het losrijden veel tempowisselingen om haar aandacht erbij te vragen en te houden
beetje buigen allebei de kanten op en dan is ze helemaal los! :D

Okee bedankt

juliaolthof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 22:53

tossielove schreef:
eerst op allebei de kanten goed los stappen, met voltes, slangenvoltes enz, terwijl ik ze lekker diep naar beneden rijdt. dan op allebei de kanten lekker los draven en goed tempo maken. halsstrekken tussendoor, overgangen en schijnovergangen! en dan het echt werk *D

Okee bedankt hooor

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:58

Ik doe altijd eerst 1 rondje bv. links over de hoefslaf stappen, dan van hand veranderen en een rondje rechts over de hoefslag stappen. Dan ietsje oppakken de teugels (dat het paard nog wel laag loopt, maar de teugels niet helemaal loshangen) en eerst wat grove figuren gaan rijden. Dus gebroken lijnen, van hand veranderen over de diagonaal, wendingen etc. op allebei de kanten. Ook aantal keer halthouden om haar even een beetje alert te maken op teugel, been en zit. Dan begin ik met het fijnere buig werk, steeds 'kleiner' zegmaar. Dus eerst grote voltes, slangenvoltes met 3 bogen etc. en dan steeds kleiner, dus slangenvoltes met meerdere bogen, voltes sluiten. Totdat 'ie los is. Ondertussen steeds wat meer oppakken en dan rustig aan gaan draven en veel overgangen maken de eerste paar minuten, zodat ze een beetje wakker en oplettend wordt.

juliaolthof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 10:37

BaileyMix schreef:
Ik doe altijd eerst 1 rondje bv. links over de hoefslaf stappen, dan van hand veranderen en een rondje rechts over de hoefslag stappen. Dan ietsje oppakken de teugels (dat het paard nog wel laag loopt, maar de teugels niet helemaal loshangen) en eerst wat grove figuren gaan rijden. Dus gebroken lijnen, van hand veranderen over de diagonaal, wendingen etc. op allebei de kanten. Ook aantal keer halthouden om haar even een beetje alert te maken op teugel, been en zit. Dan begin ik met het fijnere buig werk, steeds 'kleiner' zegmaar. Dus eerst grote voltes, slangenvoltes met 3 bogen etc. en dan steeds kleiner, dus slangenvoltes met meerdere bogen, voltes sluiten. Totdat 'ie los is. Ondertussen steeds wat meer oppakken en dan rustig aan gaan draven en veel overgangen maken de eerste paar minuten, zodat ze een beetje wakker en oplettend wordt.

Deze ga ik vandaag proberen ! die lijkt me supergoed. rijd je wedstrijden ?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:12

Ze is nog jong dus (nog) geen wedstrijden. Hoe is het gegaan met losrijden vandaag?

juliaolthof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 21:22

BaileyMix schreef:
Ze is nog jong dus (nog) geen wedstrijden. Hoe is het gegaan met losrijden vandaag?

wel redelijk alleen hij is een volle welsh en heel druk dus vindt hij het moeilijk om ontspannen te lopen en zijn nek te laten zakken. en rechtsom is echt een drama. moet ik nog veel op oefenen. het heeft wel geholpen in de rest van het uur !

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:59

Okee fijn! Veel oefenen, dan komt het wel goed. ALs je nog eens vragen ofzo hebt PB je maar!

juliaolthof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 22:16

BaileyMix schreef:
Okee fijn! Veel oefenen, dan komt het wel goed. ALs je nog eens vragen ofzo hebt PB je maar!

is goed ! bedankt

LadySpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:16

Lekker in stappen zo'n 5-7 minuten met veel figuren voltes, slangenvoltes, daarna draven en galop en daarna "echt"rijden,.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 18:48

En gefeliciteerd trouwens :P

_Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 20:56

Eerst proberen rustig te stappen met figuren etc. Daarna oppakken.
10 minuten ongeveer.