midgie schreef:Je paard is nog erg jong om de basis helemaal door te hebben, ik vraag me af wat jij als basis ziet?
Het dier is 4 jaar en hangt nu al op de teugel dat is echt een fout die de ruiter maakt, ga idd aan de gang met de basis en dat is gymmen/rechtricht oefeningen doen, leer de theorie en leer waarom je paard hangt en hoe je het oplost zomaar overgangen heeft geen zin als je paard niet weet hoe hij moet dragen en ook niet wanneer jij niet weet wanneer je de hulp moet geven, zomaar been geven heeft geenn zin , been geef je als het paard er ook iets mee kan. Heb je geen les? want jou instructrice zou jou moeten kunnen vertellen hoe je dit kan oplossen.
Je hebt het over verzamelen, als je paard terug in je hand hangt verzamelt het dier ook technisch niet goed , dat probleem ligt ook bij jou, wees nog niet bezig met verzameling bij een dier wat zo jong is en zeelfs de basis nog niet kent.
Met basis bedoel ik in principe klaar om een B-proefje te rijden. Ze hangt niet op de teugel want ik rij haar laag, ik zou haar nu alleen graag wat hoger rijden. Dus het opwerken. Ik heb les, daarom vraag ik gewoon om tips. Bij het verzamelen liep ze wel goed hoor, maar alleen bij het terug voorwaarts rijden lijkt het of ik haar gewoon terug op het bit rij. En verzameling is trouwens veel gezegd, 'een paar passen terug' zal ik het noemen.