angst tijdens het rijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bokkertje21

angst tijdens het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 22:23

Hooi, ik rij nu ongveer 3 jaar paard en ben altijd wel een beetje angstig geweest. In bepaalde periodes of op bepaalde paarden was het een stuk minder maar ik ben er nooit helemaal overheengekomen en heb al een paar keer op het punt gestaan om te stoppen. Ik heb nu (ivm. de zomervakantie) een paar weken niet gereden en mis het nu al verschrikkelijk. Stoppen is dus niet echt een optie :o . Ik ben nu dus op zoek naar een (speciale) manege / instructeur / cursus die helpt me van die angst af te komen. Dit het liefst in zeeland maar in de buurt van eindhoven kan ook.
Ik dacht deze avond 'Laat ik eens iets gaan googlen misschien vind ik iets.' en zo kwam ik op bokt terecht. Ik heb wel vaker dingen opgezocht op bokt en nu dacht ik van ik maak eens een account aan. Nu heb ik dus geen idee of ik dit in de goeie categorie zet of niet (sorry alvast :o )

ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee, alvast bedankt *\o/*

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:24

Neem aan dat je nu momenteel op een manege rijdt? Rijdt je daar dan in groepslessen?
Want ik denk dat je het beste met je huidige instructeur moet bespreken wat je probleem is en dat je wat angstig bent en dat je graag privélessen wil zodat iemand zich meer op jouw kan focussen zodat je meer begeleiding hebt en deze beter kan helpen en je ook over je angsten kan helpen. Angsten moet je overwinnen en dat los je alleen maar op door het gewoon te doen. Klinkt heel makkelijk maar ik zou gewoon op je huidige manege eens kijken wat de mogelijkheden zijn. En anders een privé instructeur zoeken die les geeft met z'n eigen paarden waar je ook goede begeleiding hebt.
Verder zou je natuurlijk kunnen proberen om een verzorgpony te zoeken meer omgang met paarden zodat je ze beter kan gaan begrijpen en je meer van ze weet en ziet dan alleen het rijden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:54

ED --> RT-P

Arc_En_Ciel

Re: angst tijdens het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 11:26

Ik ben een paar jaar geleden van mijn paard afgevallen, toen zat ik ook met angsten.
Mijn ouders hebben toen gezegd dat als ik niet zou herstellen, dat ik dan moest stoppen met paardrijden. Dat wilde ik beslist niet, dus toen heb ik mijn angst overwonnen.
Bij mij was het heel zwaar, ik zat gewoon voorovergekrampt op mijn paard als hij een zijstapje maakte.
Wat mij heeft geholpen is een priveles aan de longe. Klinkt heel simpel, het heeft bij mij wonderen verricht.

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 12:04

Tigra_ schreef:
Neem aan dat je nu momenteel op een manege rijdt? Rijdt je daar dan in groepslessen?
Want ik denk dat je het beste met je huidige instructeur moet bespreken wat je probleem is en dat je wat angstig bent en dat je graag privélessen wil zodat iemand zich meer op jouw kan focussen zodat je meer begeleiding hebt en deze beter kan helpen en je ook over je angsten kan helpen. Angsten moet je overwinnen en dat los je alleen maar op door het gewoon te doen. Klinkt heel makkelijk maar ik zou gewoon op je huidige manege eens kijken wat de mogelijkheden zijn. En anders een privé instructeur zoeken die les geeft met z'n eigen paarden waar je ook goede begeleiding hebt.
Verder zou je natuurlijk kunnen proberen om een verzorgpony te zoeken meer omgang met paarden zodat je ze beter kan gaan begrijpen en je meer van ze weet en ziet dan alleen het rijden.

Ja ik rij in groepslessen, alleen het zit wat ingewikkelder bij mij. Mijn vader woont in Zeeland en mijn moeder in Eindhoven. Ik woon bij mij moeder en rij paard bij mijn vader en wil ook het liefst in zeeland blijven rijden. privelessen zijn niet mogelijk op de manege waar ik nu rij omdat ik dus alleen in de weekeinden kan komen lessen. Ik heb op de manege waar ik nu rij al elke mogelijke les voor mij uitgeprobeert en dat maakte geen verschil uit. Privelessen zijn denk ik ook geen oplossing want ik ben vooral bang voor andere paarden die om me heen rijden in de bak (bijv. dat ik te dichtbij komt en mijn paard een trap krijgt of zo iets). Ik ben al een tijdje op zoek naar een verzorgpony (ja alsnog in eindhoven) maar die zijn niet heel makkelijk te vinden ;(

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 12:08

safirlover_x schreef:
Ik ben een paar jaar geleden van mijn paard afgevallen, toen zat ik ook met angsten.
Mijn ouders hebben toen gezegd dat als ik niet zou herstellen, dat ik dan moest stoppen met paardrijden. Dat wilde ik beslist niet, dus toen heb ik mijn angst overwonnen.
Bij mij was het heel zwaar, ik zat gewoon voorovergekrampt op mijn paard als hij een zijstapje maakte.
Wat mij heeft geholpen is een priveles aan de longe. Klinkt heel simpel, het heeft bij mij wonderen verricht.

het helemaal verkrampt zitten als je paard een staptje de andere kant op doet klinkt erg herkenbaar :o en bedankt voor de tip :j

Arc_En_Ciel

Re: angst tijdens het rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:04

Is goed hoor, ik hoop dat het helpt =)