Hallo,
Ik had er al een tijdje last van dat mijn paard met z´n hoofd gooit in de linker galop. Links is altijd al zijn moeilijke kant geweest, maar in de galop is het echt een hel. Zijn hoofd heeft hij geen moment stil en hij zet z´n hele nek vast waardoor ik er ook niet veel mee kan.
Ik heb daarom de tandarts laten komen om toch het gebit te controleren op wolfstandjes, haken, enz.
De tandarts is dus gekomen en blijkt dat hij zijn links zijn 1e kies mist, waardoor het bit dus niet stabiel kan liggen en zijn kies die daar boven staat dus helemaal door kan groeien tot het tandvlees, omdat hij dus niet afgesleten wordt.
Nu hoopte ik nu zijn kies die erboven zit geveilt is en dus niet meer op het bit/in het tandvlees drukte het beter zou gaan. Dit is dus niet zo en adviseerde mijn tandarts me om verschillede bitten / afstellingen van het hoofdstel te proberen om te kijken waar hij het beste op reageert.
Nu zou ik geen idee hebben wat voor bitten ik kan proberen of wat eventueel nog meer zou helpen. Ik hoop dat jullie daarmee kunnen helpen.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~