Ik hoop dat het goed staat hier, anders sorry alvast
Zoals de titel eigenlijk al zegt, heb ik problemen met mijn houding tijdens de sprong.
Als ik naar de meeste beelden van het springen kijk, zie ik dat ik tijdens de afsprong en het zweefmoment erg rechtop blijf zitten.
Voor mijn gevoel ga ik juist veel mee naar voren waardoor ik tijdens het 2e gedeelte van het zweefmoment en de landing voorover duik.
Ik zit dus aardig met mijn evenwicht te rommelen, wat resulteert in veel onzekerheid en angst.
Ik merk dat ik hier al een tijdje tegen aan loop en het mij steeds onzekerder maak omdat ik niet weet hoe dit aan te pakken.
(Het is nu tot zover gekomen dat ik bij 50/60 cm al enorm bang bent). Vooral dubbelsprongen zijn hierbij erg lastig (ik kantel te laat, waardoor ik voorover duik en bij de 2e sprong in de problemen kom).
Paardlief is erg gevoelig wat dat betreft en reageert hier ook op door weigeringen maar vooral missprongen (door de onzekerheid ga ik trekken en paardlief springt vaak koste wat kost er toch overheen, superknol
).Ik hoop dat het duidelijk is uitgelegd, anders kan ik wel voor een paar beelden kijken. Maar ik hoop vooral dat er mensen zijn die mij hierbij kunnen en willen helpen. Ik zit er enorm mee, aangezien ik toch officieel wil gaan starten en dat met 40cm niet gaat gebeuren. Alvast enorm bedankt!

edit: Ik volg springlessen, maar daar wordt vooral gekeken naar een parcours rijden en bijna niet gericht op je houding)
?
Want als je dit zou bedoelen dan is heel je verlichte zit niet goed.
Ik ben gewoon vaak niet echt heel bang meer, oke, op sommige momenten nog wel. Maar dat wordt echt minder.
maar inderdaad niet gaan staan maar dicht bij je zadel blijven en d.m.v je knieeen en bovenbenen de verlichte zit aannemen. 

maar dat doe ik dus weer uit angst voorover te kukkelen