Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
brechtje122 schreef:Mijn paard had dit probleem ook, alleen dan op de rechterhand. Wat helpt is je lichaam naar de buitenkant te draaien (kijk zelf ook naar de buitenkant) als je aanspringt. Leg ook je rechterbeen duidelijk naar achter. En spring aan op de volte. Als hij verkeerd aanspringt moet je gelijk terug naar draf en het nog een keer proberen.
Bizzybijtje schreef:brechtje122 schreef:Mijn paard had dit probleem ook, alleen dan op de rechterhand. Wat helpt is je lichaam naar de buitenkant te draaien (kijk zelf ook naar de buitenkant) als je aanspringt. Leg ook je rechterbeen duidelijk naar achter. En spring aan op de volte. Als hij verkeerd aanspringt moet je gelijk terug naar draf en het nog een keer proberen.
Nee, jij had dat probleem. Je paard niet. Als ie verkeerd aanspringt ben je gewoon niet duidelijk geweest.
Maar aan de longeerlijn lukte hem het ook niet goed en wanneer je hem losgooide ging hij vooral in de linkergalop. Hij had ook 10 jaar op een weitje gestaan en zat ook vast in zijn rug. Maar ik was zelf ook niet duidelijk genoeg
Bizzybijtje schreef:Maar dat heeft helemaal niks met de OP te maken. De TS geeft zelf aan dat ze de verkeerde hulp geeft.
Maar ik zal niks meer offtopic zeggen, sorry.
Succes
CM_ schreef:Zo te horen heeft paard dus verkeerd de galop aangeleerd.
Aangaloperen is een combinatie van binnen en vooral buitenbeen.
Voorbereiden met binnenbeen, en buitenbeen naar achteren betekend de galop.