Ik rijd eigenlijk veel te weinig maar volgende week ga ik een volledige week met mijn jonge pony op kamp. Hij moet daar springen en heeft nog nooit een balk van dichtbij gezien, dus dat gaat al wat worden. Maar het probleem is ook het is best een hete pony. Galop verzamelen is bijna onmogelijk, het is voor mij omdat hij zo crost dan ook zeer moeilijk te blijven zitten en zeker om mijn benen stil te houden. En dan in draf krijg ik hem rustig en als ik dan ga zitten geen probleem ik kantel mijn bekken wat, maar ik heb het gevoel dat ik toch nog niet volledig vast zit en mijn benen nog niet genoeg stil houdt. Ik reed vroeger op kamp met manege pony's maar mijn ouders willen dat ik met onze pony's eens ga. Het zijn menpony's en hebben een hele minieme basis. Zeker diegene die zo crost. Alle tips zijn welkom.
Japeloup
Geplaatst: 24-07-12 20:17
Het is zo zonder beeld martiaal niet te zeggen waar de kern van je probleem zit. Ik zou zeggen zoek een goed zitles instructeur op.
Ik ga mee met Japeloup, neem eens 1 of 2 zitlesjes, als je eigen instructeur dit niet kan. Zoek dan een ervaren zitles instructeur op en laat iemand het filmen zodat je het ook aan je eigen instructeur kunt laten zien.