midgie schreef:Idd even een tandarts laten kijken, ook kan het dat het zadel niet goed meer ligt , of het paard heeft rugklachten, een veel voorkomend probleem is toch ook de hand van de ruiter waardoor het paard ook rugklachten krijgt , dus controleer je hulpen, rij eens zonder bit en kijk of hij het dan nog doet.
Je zou eens door een fisio of masseurs het paard lekker laten behandelen.
DE tong is een spier en zal niet verslappen wij lopen toch ook niet als we oud zijn met onze tong buiten boord,dus de mensen bij jou op stal hebben niet heel veel verstand van paarden , bij paarden mag dat niet ,komt ook regelmatig voor dat het paard zo slecht is gereden dat het tong been gebroken of verlamd is geraakt. Dus miss kun ej nagaan wie hem en hoe hij in het verleden is gereden?
Maar ik zou het zadel en de rug ook even na laten kijken, je kan ook eens kijekn wat hij doet zonder zadel met bit of zonder bit met zadel, of beide even eraf.
Wij hebben net een maand terug een nieuw zadel gekocht en een zadelpasser laten komen, lag helemaal perfect, de laatste 2 eigenaren ken ik, staan bij mij op stal en die reden Chipie gewoon goed. Helaas hebben wij op dit moment geen geld voor fisio of masseurs.. Ik heb al vaak zonder bit gereden en toen deed hij het nogsteeds. Mijn instructrice zegt dat het uit verveling is.... Maar dat geloof ik niet zo goed.. Ik ga idd letten op mijn hulpen enz. Bedankt!