Ik heb een 5jarige merrie die sinds vorig jaar onder het zadel is. Al vanaf het zadelmak maken hebben wij een beetje te kampen met een vervelend probleem, zij ontbloot namelijk haar tanden wanneer ze een bit in heeft. voordat we haar een hoofdstel in hebben gedaan hebben we haar uitgebreid na laten kijken door een tandarts die haar haken, doppen en wolfstandjes heeft verwijderd. Daarna hebben we ruim de tijd genomen om dat te laten genezen. namelijk een maand later kreeg zij voor het eerst een hoofdstelletje in.
In het begin prullen de meeste jonge paarden wel met het bit, dus in het begin zocht ik er niets achter. Echter nu een jaar later is dit 'probleem' er nog steeds. Ik heb haar nogmaals laten tjecken door de paardentandarts en een dierenarts, die beidde het probleem niet konden vinden.. Dus ik ben wat gaan experimenteren met bitjes, helaas tot nog toe zonder resultaat. Ze blijft het doen. Ook bij geen contakt. Dit is best een vervelend probleem en in de nabije toekomst zou ik graag eens wedstrijden willen rijden. maar ze doet het zo extreem dat ik me voor kan stellen, dat dit geen gewenst beeld is op wedstrijd.
Hierbij een foto,

En in dit topic waar ze 4weken onder het zadel is kan je het ook wel zien.
[naam] @ [RT-HAW] Mijn 4 jarige sinds een maandje onder het zadel.
Heeft iemand misschien nog ideeen, of tips die aan te dragen zijn?Want ik ben het overzicht in wat ik nog kan proberen, kwijt..
oja, we hebben bitloos geprobeerd, maar is niet ons ding, graag geen discussie hierover.