Chiropractor voor jezelf ipv voor je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

Chiropractor voor jezelf ipv voor je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 21:48

Wie is er wel eens naar de chiropractor geweest, om o.a je houding op het paard te verbeteren?
Ik heb op dit moment behoorlijk last van mijn rug, en mijn schouders zijn niet recht.
Maar ook een (belangrijke) reden is dat ik beter op het paard wil zitten, want als ik niet goed zit kan het paard natuurlijk ook niet fijn lopen. heeft iemand hier ervaring mee? en zijn jullie beter gaan zitten? :)

Anoniem

Re: Chiropractor voor jezelf ipv voor je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:51

Niet speciaal daarvoor, maar merkte echter wel na behandeling dat alles wat makkelijker ging en dat mijn balans beter was. Mijn bekken zakt nl. afentoe scheef doordat mijn benen nét niet even lang zijn, wat dus weer zorgt voor een vastzittende onderrug en blablablabla... :')

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 21:52

Bedankt voor je reactie! balans dat wordt bij mij ook minder, ik ben echt aan het hameren op mijn houding maar het lúkt gewoon niet, en dat wil ik echt graag verbeteren! en naast het paard heb ik last van mijn rug, en ik kan bijv. ook niet door mijn knieën hurken zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:54

Dan kan het nooit kwaad :j Je wordt er immers soepeler van in je rug wat je houding in principe alleen ten goede kan komen.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:55

En het doet geen pijn dat vindt ik ook belangrijk.

Tooske

Ik heb toevallig een afspraak bij de manueel therapeut gemaakt heb geen pijn maar zit rechtsom heel scheef op mijn paard dus mijn instructrice denkt dat ik scheef ben in mijn bekken.
Nakijken kan zeker geen kwaad hoor!

_Lisanne

Ik volg dit topic even. :)
Mijn benen wiebelen nog al en dat schijnt te kunnen komen door scheve bekken en die heb ik ook. Moet eigenlijk echt eens bellen, zou het rijden misschien wel zoveel makkelijker kunnen maken. En daarnaast kan ik met bijvoorbeeld een keertwending naar (volgens mij) links niet goed met mijn lichaam meedraaien.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:01

Ik loop al een tijdje bij de chiro, sinds februari dit jaar. Maar wel in combinatie met een fysio.

Ik heb er veel baat bij, de een zet alles recht en de ander geeft oefeningen om sterker te worden. Mijn balans is enorm verbeterd.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 22:02

klinkt goed deze verhalen! morgenochtend ga ik even bellen, nakijken kan in ieder geval geen kwaad inderdaad!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:03

Ik! Heeft heel erg geholpen. :) Ben nu lange tijd niet geweest en merk het ook gewoon, moet maar weer eens bellen. :P

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:06

ik loop er al bijna 2 jaar maar niet persee om mijn houding ja nu wel maar eerst niet..

ik heb in 2005 me neus verbrijzeld op ponykamp en had steeds stijve rug en nek ben toen naar de chiropractor gegaan en ze werkt me nu om de 4 maanden los

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:09

Ik heb zowel bij manueel, chiro en een ceasartherapeut gelopen, waarbij uiteindelijk de ceasartherapie mijn houding heeft verbetert, en ook de terugkomende scheefheid kunnen verhelpen. :) Ceasar therapie geeft oefeningen om beide kanten in het lichaam even sterk te maken waardoor je uiteindelijk recht bent. Daarnaast concentreren ze zich op een rechte houding en dat is weer op heel veel plekken toepasbaar en dus ook op het paard. Na een jaar ceasartherapie ben ik ook netter gaan snowboarden :')

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:14

een chiropractor is super om je scheve wervels weer recht te zetten en je voelt je weer lekker los. Een manueel therapeut doet dat ook, maar dan met je spieren. Heerlijk! en ik ga zo een paar keer per jaar naar ze toe. Maar doet niks aan je houding. daarvoor zou je 't beste naar een mensendieck (fysio) therapeut gaan. Die werken aan je lichaamshouding met aandacht voor zeg maar je dagindeling. Dus wat doe je, bijv. een hele dag kantoorwerk, of juist schoonmaken, of sport je veel. Voor die activiteiten die jij veel doet en die veel belasting opleveren voor je spieren en gewrichten laten zij jou zien hoe je dat het best doet. Dus zonder de "verkeerde" belasting de juiste spieren trainen. Kan ik je echt aanraden, en je verzekering vergoedt het gewoon.

Edit: ceasar is net zo effectief!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 16:30

ik heb morgen een afspraak staan, waarbij ik eerst helemaal nagekeken word! en een scan geloof ik, en ik krijg dinsdag de uitslag. :)

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:22

Oh super! Ben benieuwd wat er uit gekomen is, je hebt nu de uitslag?
Hou ons op de hoogte he, hoop dat er een goed behandelplan voor je komt!!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 22:25

Ben zelf ook heel benieuwd naar de uitslag! ben er geweest vanmiddag, mijn ene schouder staat sowieso hoger als de andere, vandaar dat ik wel eens scheef zit (gelukkig is er altijd iemand bij, mn zusje of mn moeder die me dan meteen corrigeert wanneer ik de neiging heb scheef te gaan zitten :P) en voor de rest hebben ze wat testjes gedaan, en een temperatuurscan, nog een soort scan, eventwichtstest en ook bloeddruk en zuurstof gemeten :)

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:48

Hee ja da's mooi dat je iemand hebt die je corrigeert. Daar kan je echt veel aan hebben omdat je het zelf soms/vaak (ik) niet de gaten hebt. Ik loop zelf ook scheef door een kapotte knie, da's ook de belangrijkste reden voor mijn rugklachten. Wanneer krijg je de uitslag, weet je dat al? Hoop voor je dat die positief is in de zin dat er straks een oplossing voor je is!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 22:57

Ja klopt, erg fijn dat iemand me dan even corrigeert want vaak heb je dat niet eens door. ik krijg dinsdag de uitslag, en dan gaan ze ook kijken hoe/wat op het gebied van een oplossing!

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 23:57

Laat ff wat weten dan, ik leef met je mee!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:13

Het wordt mooi uitgebreid aangepakt!

Ik ben wel naar de osteopaat geweest, eigenlijk omdat mijn rug zo'n pijn deed, maar hij is begonnen met mijn bekken: ik bleek mijn linkerkant hoger en meer naar voren te brengen.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 22:37

Ja, zo zie je maar idd dat het niet perse vanaf de plek zelf hoeft te komen, maar dat de oorzaak ook ergens anders vandaan kan komen! heeft het geholpen? :)

Ben blij dat ze het zo breed uitpakken, dan weet ik in ieder geval zeker als er eventueel iets is, wat er dan is.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:35

Ik loop sowieso al bij een fysio (die ook chiro en manueel is) ik heb instabiele nek en rugwervels. Die zijn overigens het werk van een chiro die alleen maar kraakte ;( Ik werd te slecht ondersteunt tijdens het kraken. Het is dus wel zorg een goede te vinden.

Hij houdt me nu ook bij kwa rijden. Maar moet erbij zeggen, de beste correctie daar krijg ik altijd van mijn paarden. Zodra ik te scheef ben, merk ik het aan hun :D Dan laat ik hem even extra kijken, en 100% dat er dan wat scheef staat. Ik heb dus sowieso al oefeningen die mijn spieren weer op pijl moeten brengen, maar die helpen dus ook mij weer rechter te maken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 01:39

Dniekje schreef:
Ja, zo zie je maar idd dat het niet perse vanaf de plek zelf hoeft te komen, maar dat de oorzaak ook ergens anders vandaan kan komen! heeft het geholpen? :)

Heeft toen zeker geholpen maar ik had het al ontwikkeld als voorkeurshouding dus ik zet mijn bekken steeds terug in die stand en zelfs slapen doe ik zo dus ik moet het eigenlijk heel regelmatig bijhouden en terug laten zetten (en dat heb ik een beetje verwaarloosd :o )
Nu mag ik niet meer laten kraken want ik heb drie hernia's en dat is teveel risico maar ik denk dat ik zeker na het bevallen toch nog eens alles op zijn plaats ga laten zetten. Zes jaar geleden was het ook een osteopaat die erachter kwam dat mijn staartbeen uit het lood gedrukt was bij de bevalling, niemand van de doktoren en verpleegkundigen was dat opgevallen en ik maar zeuren over pijn :+

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:30

Een tijdje geleden begon ik steeds schever op mijn paard te zitten.
Werd hierop gewezen door een stalgenootje en ik kon mezelf niet meer 'recht' in het zadel krijgen.
Toen naar een chiropractor geweest. Ik bleek scheef in mijn bekken te zijn waardoor ik ook een S in mijn rug kreeg.
Na een paar behandelingen zat ik al een stuk rechter op mijn paard.
Ik voelde ook een stuk beter wanneer ik scheef ging zitten en kon mezelf weer beter corrigeren.

Binnenkort ga ik weer eens, gewoon voor controle.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:06

Ik ga toevallig deze week. Ik zak ook steeds geef en wil kijken of het probleem misschien bij mij vandaan komt ipv zadel of pony.
Ik ben wel benieuwd. Zou heel goed kunnen dat ik zelf het probleem ben :D