Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
x_Hester schreef:Ja misschien moet ik inderdaad er wat meer op letten dat ik haar ook scherp aan het been houd, als ik ergens mee bezig ben vergeet ik soms de rest wel eens...
Ik heb maar eens in de twee weken les dus dan ben ik wel veel zelf bezig dus dat is wat jammer, maar mijn instructrice zegt juist dat ik haar door moet laten galopperen als ze gekruist zit, ''laat d'r zich maar naar voelen, dan springt ze wel over'' zegt ze dan...
_Esther_87_ schreef:x_Hester schreef:Ja misschien moet ik inderdaad er wat meer op letten dat ik haar ook scherp aan het been houd, als ik ergens mee bezig ben vergeet ik soms de rest wel eens...
Ik heb maar eens in de twee weken les dus dan ben ik wel veel zelf bezig dus dat is wat jammer, maar mijn instructrice zegt juist dat ik haar door moet laten galopperen als ze gekruist zit, ''laat d'r zich maar naar voelen, dan springt ze wel over'' zegt ze dan...
Ja, en dan springt ze over....En wat heeft ze dan geleerd? Dat ze niet hoeft te reageren op jouw initiële hulp....Als je doel is je paard op ongeachte welke manier in de andere galop te krijgen, kan je rustig doorgalopperen en wachten tot ze omspringt. Als je doel is een correct gespringen wissel, dan niet.