Mijn shetlander is nu een jaar onder het zadel (hele tijd bij hetzelfde meisje).
In het begin ging dit prima, toen werd het verschikkelijk en lag ze er elke week 3x naast.
Toen werd het veel beter en dat is het nu nog steeds. Maar toch..
Hij wordt gereden op een boomloos drytex zadeltje. Helaas wil dit niet zonder staartriem wat
ik erg jammer vind. Door dat hij exeem heeft schuurt hij hij aan zijn staart (door deken heen ??) en heeft
nu wondjes naast zijn staart wortel. Nu dacht ik omdat het laatste tijd zo goed ging dat ik het wel zonder staart riem kon.
Meneer bokte nooit meer en gedroeg zich keurig. Helaas was hij zaterdag weer vrij eigenwijs en begon te bokken
(hij is net lang tandarts geweest, mischien hier nog wat last van?) waardoor het zadel helemaal naar voren kiepte door zijn
enoal uhhhh ronder ruggengraatloze lijfje
Nou hun, kindje eraf, zadel recht en verder rijden. Het MOMENT dat ze aan wil draven, hup idefix bokken en kleine steiger sprongetjes maken. Zij heeft hem toen tik gegeven en
gedreven maar hij hielt niet op. Gevolg, zadel voor over en alles weer opnieuw goedleggen. Meisje er weer op.
Nu had meneer het spelletje helemaal door. Ze zit nog geen 2 min en bam! ze ligt er naast, zadel naar voren en ze had
zelf het hele hoofdstel er af getrokken
Toen was ik het een beetje zat. Idefix schop onder zijn reet gegeven en meisjeer zonder zadel op gezet. Idefix gelijk hupsen en bokken, met tips als Achterover! en Been! kon ze het een beetje uitzitten.
Toen had meneer door dat het niet werkte en heeft ze weer heerlijk verder kunnen rijden (lagen plassen in de bak, dus had ik parcourtje
neer gelecht, slalom -> door ''waterbak'' -> over de balkejs -> tussen 2 praplueen stil staan en dan in galop over een cavalettie
).Nougoed dit even ter zijde. Maar hoe krijg ik die eigenwijze rot pony nou zover dat hij niet zo verschrikkelijk slim meer is
Met staartriem gedraagt hij zich keurig! Het lijkt gewoon een spelletje te zijn maar ik weet niet hoe ik dit van hem moet winnen....