Zoek de verschillen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Splinterz

Zoek de verschillen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 21:08

Naar aanleiding van een vorige vraag http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=8&t=1640941 heb ik vandaag 2 filmpjes gemaakt met beide zadels.
Nou ben ik erg benieuwd wat jullie hierin zien. Ik heb natuurlijk wel een mening maar ben benieuwd naar die van jullie
Ik weet niet of dit het goed topic is trouwens ;)

en

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:20

Als dit gaat om welk zadel het beste ligt op/is voor je paard zou ik liever filmpjes zien met dat je erop zit. Zo onbelast aan de longe zonder ruiter erop zegt mij niets.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:57

Het is lastig oordelen op deze manier zeker gezien je er niet opzit en de ligging dus best kan veranderen als je erop zit en dus anders aanvoelt voor een paard. Maar ik ga gewoon een poging doen om te zeggen wat ik zie.
Weet niet welke filmpje als eerst genomen is?
Op de eerste zie je een paard wat een beetje rond springt, maar daar valt eigenlijk weinig over te zeggen of dat komt door het zadel of de frisheid wat goed kan als dit filmpje als eerst genomen is. Wat me daaraan wel wat opviel is dat het zadel van achter af en toe lijkt te klapperen maar is heel moeilijk te zien en kan best zijn dat het wat vertekend.

Tweede filmpje zie ik eigenlijk niets opmerkelijks aan, zadel klappert niet voor zover ik kan zien. Paard lijkt ook rustiger te lopen maar wat ik al zei kan ook zijn dat het komt doordat de energie al wat uit was natuurlijk.

En ik ben natuurlijk benieuwd naar je eigen mening dus je mag het via pb zenden als je hier nog niet wil verklappen.
Want jij stond er natuurlijk bij dus hebt daar het best zicht op gehad.

bb260

Re: Zoek de verschillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:09

ik vind zelf dat het zadel op filmpje 1 klappert, op filmpje 2 ligt beter voor zover ik het nu zou kunnen zien. ik wil ook wel graag pb voor jou mening.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:11

bb260 schreef:
ik vind zelf dat het zadel op filmpje 1 klappert, op filmpje 2 ligt beter voor zover ik het nu zou kunnen zien. ik wil ook wel graag pb voor jou mening.

idd dit dacht ik ook,
ik vind zadel 2 beter liggen maar aar aangezien ik geen verstand heb daarvan zeg ik vraag het eens aan iemand die dat wel heeft,
bij mij is laatst de zadelmaker geweest, en als het aan mij lag had ik een verkeerde keus gemaakt hahah

JustDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:12

Na mijn idee licht ook zadel 2, stiller en rustiger.
Maar dat weet ik niet zeker, kan niet zo goed oordelen en heb er niet echt veel verstand van.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 16:20

Ik zie geen verschil , het paard word op beide filnpjes verkeerd gelongeerd en het zadel klappert ook op beide filmpjes, maar denk als je er een goed passend zadel op legt dat het ook klappert als je het paard op deze manier laat lopen.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 18:09

Dussss, het paard loopt zoals hij vaker loopt en zo kun je niet zien of het goed ligt? Raar verhaal. Stel dat hij goed gelongeerd werd, dan loopt hij dus anders dan normaal dus als het zadel dan goed ligt is het bedrog. Hier gaat het erom hoe het zadel ligt, en hoe het paard reageerd tijdens de overgang naar galop. Ondertussen kan ik met zekerheid zeggen dat het dressuurzadel niet goed ligt, zoals duidelijk te zien is in het eerste filmpje.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 18:15

moeilijk vind ik omdat je snel moet kijken of het paard draaft alwer voorbij hahaaha... maar denk dat het ok iets vertekend omdat ik zelf denk dat je paard op filmpje 2 beter loopt qua houding maar dat kan zijn omdat recht mischien zijn makkelijke kant is.

mischien een idee om zo iezo voor ons van 1 dezelfde kant te filmen. verder vind ik niet dat wel kunnen beoordelen vanaf een filmpje foto. je moet het zien liggen en voelen. en inderdaad wat heirboven al word aangegeven als men erop zit hoe ligt het dan qua drukligging

(vind altijd knap dat mensen via internet dingen kunnen/zien weten,vooral zo onduidelijke.)

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 18:19

Ze liep bij het 2e filmpje lekker ontspannen omdat dat zadel haar beter zat. Bij het 2e zadel had ze last van drukpunten en dat werd vooral duidelijk met de overgang. Maar het probleem is opgelost, het zadel word op maat gemaakt voor haar :)