hoi Mijn paard loopt steets als je door de hoeken rijdt naar buiten te kijken. Op mijn been reageerd ze dan ook niet. In de stap gaat het naar een paar rondjes weer goed maar in de draf of galop gaat het al mis. In de hoek kijkt ze dan naar buiten en valt naar binnen. Binnenkort krijg ik ook les maar ik wil er nu als graag wat aan doen. Haar stelling vragen werkt ook niet. Volte ook niet dan snijd ze weer de hoek af en kijkt weer naar buiten. Dit doet ze alleen op de hoefslag of dicht bij de hoefslag e-b-e een volte is gaat meestal wel goed. logeren heeft ook geen zin dan kijkt ze ook naar buiten. iemandt tips?
ik had dat vroeger ook. mijn instructrice deed toen balken in de hoeken leggen zodat je daar omheen ijd.
Es_ther
Geplaatst: 11-07-12 08:43
Je kan inderdaad beginnen met balken, pionnen oid. Verder goed binnenbeen geven. In het begin mag je smokkelen door te proberen wat langer rechtuit te rijden bij de hoeken .
mevisto
Geplaatst: 11-07-12 08:43
Ik zou proberen in elk hoek een volte 10 meter maken. Met gebruik van de hoek. Eerst in stap en later in draf
anne1300
Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-12 08:45
dat doet ze niet ze snijd de hoek dan gewoon af dat van die pionnen ga ik straks eens uitproberen
Doet ze dat op allebei de kanten? Als ie de hoeken afsnijdt twee handen (iets) naar buiten brengen je gewicht iets mee naar buiten brengen en binnenbeen drijven.
Leer je paard op de rechte lijn iets naar binnen te kijken, binnenhand iets ophouden en binnenbeen er aan. Als hij dat goed doet, doe je dat ook in de hoeken. Leer je paard te wijken voor je been.
MarliesV
Geplaatst: 11-07-12 09:51
Wat doe jij? Dus hoe zit je qua heupen, schouders, billen enz?
Ze hoort inderdaad gewoon op je binnenbeen te reageren. Dus stelling vragen, binnenbeen er aan enz. Zo te horen is je paard scheef en krijgt hij/zij de mogelijkheid om dit te doen. Kan je wel stelling rijden op de hoefslag als je rechtuit gaat?
Nagellakje
Geplaatst: 11-07-12 10:08
Paard loopt blijkbaar gewoon door jouw beenhulp heen. Een simpel trucje voor uberhaupt het afsnijden is gewoon een pionnetje in de hoek plaatsen, maar dan ben je er nog niet. Rijd met een lang zweepje, en tik haar daar lichtjes mee aan als ze niet reageerd op jouw been. Rijd met stelling, desnoods wat schoudervoor, en vergeet niet dat je je buitenteugel eraan houd. Ook kun je goed oefenen door de volte te openen en te sluiten.
weet ik niet Ik had het voor het rijden nog niet gezien toen ging ik en ze wou niet dus toen ging ik kijken aan en ze wou toen niet meer lopen en ze loopt nu echt heel slecht vind het zo vreselijk voor haar en ik voel me ook super schuldig ):
Om te voorkomen dat een paard naar buiten kijkt op de cirkel, volte, moet je de binnen hand wat optillen. Is wel de western manier, maar denk dat het in de dressuur ook werkt.
dankje voor de tips over 2weken ga ik waar scheinlijk weer rijden wegens dat ze hoefzweer heeft gehad en haar been stijf is. ): hopelijk gaat het dan beter. dank jullie
Het paard vind het lastig met jou op de rug door de hoeken te gaan en brengt zijn hoofd naar buiten voor balans, is heek normaal, maar niet als je erop zit dan wil je dat het paard jou draagt. Wat je kan doen als je de hoeken door rijd is de teugel heel ver van de hals afhalen niet trekken. Neem aan dat ke ook longeert , hoe loopt hij dan waarschijnlijk ook met zijn hofd naar buiten? Je moet aan de gang gaan met rechtriccht oefeningen schouderbinnen en travers aanleren zodat het paard jou leert dragen.