Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. 
Megamutsj schreef:Lastig, ik heb er ook een staan die niet alleen op rit wilt. Ik moet haar ten eerste onderhand met grof geweld van het erf af slaan en wanneer ik eindelijk van het erf af ben zet ze een hengstennek op en is ze totaal niet ontspannen.
Wanneer ik er naast loop wil ze wel wat meer mee maar ook niet van harte.
Wanneer er een paard voor haar neus staat en met haar mee loopt, doet ze alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Advies.. toch proberen op te bouwen. Kijken wanneer je ernaast loopt of ze wel mee wilt en steeds een groter stuk proberen. Of laat iemand anders mee gaan en maak het stukje dat degene die mee gaat steeds korter.
Ik ga overigens niet eens meer alleen op rit, is te stressvol voor het paard en ook geen pleziertje voor mij. Ik zoek altijd een stalgenootje die dan met mij mee wilt, is ook net zo gezellig!
en dat terwijl dit 4 jaar zonder problemen ging. hele tochten maakte ik met haar huis af, maar nu moet je al zoveel moeite doen om haar van huis weg te krijgen dat je alweer zat bent van je buitenrit voor je begint
(het uitleggen hier bedoel ik)
dmv cirkels, achterwaarts, zijwaarts, punten waar ze mag eten...