Ik longeer haar nu 1-2x per week en dan laat ik dr ook veel galoperen, dit gaat meestal goed, mits ik dr genoeg ruimte geef (dus touw op maximale lengte) Ze galopeert dan goed op eigen benen en zakt mooi met dr hoofd. Echter er hoeft maar een grasspriet te wapperen (bij wijze van) en ze springt alweer om.
Wat ik nu doe is veel aanspringen en dan ook vrij snel zélf weer een overgang terug rijden.. Zodra ze omspringt wil ze namelijk ook weer zelf terug naar draf, wat ze niet mag.. Dan galopeer ik dus meestal maar 20-30 meter en rijd weer terug naar draf om in de volgende hoek weer aan te springen. Hier zal ze ongetwijfeld sterker van worden, maar echt doorgaloperen oefen je er niet mee. Ook laat ik dr soms gewoon doorgaloperen, dan maar verkeerd/overkruist in de hoop dat ze ook terugspringt, maar dat doet ze niet

Dus mijn vraag of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en hoe je dit nou handig aan kan pakken? Ze is 7 jaar, maar nooit echt doorgereden, dus het zal ongetwijfeld deels met kracht te maken hebben..