Joolien schreef:Het is imo niet veiliger, je kan een paard hiermee over de kop trekken, dus zo hard trekken aan de teugels dat je hem teveel terug werkt en uit balans komt. Verder heeft zo vast maken niets te maken met de begrenzen, maar kan imo enkel helpen als noodrem voor buiten. Maar zoals ik al zei, kan dat volgens mij best link zijn.
Als je dit wel voor aanleuning of nageeflijkheid zou gebruiken zal dit niet werken omdat je de neus veel te ver terug werkt.
Sizzle schreef:Ik heb er wel eens iemand met een fries mee zien werken.
Dit paard kwam in de oprichting steeds te veel in een tuighouding en werd dan sterk.
Deze amazone ging daar keurig mee om en het wierp ook duidelijk vruchten af.
Ik heb het uit nieuwsgierigheid ooit eens getest en kan je vertellen dat dit vreselijk lastig is.
Ik kan goed met slof rijden, maar die manier van bevestigen vereist nog een veel meer onafhankelijke hand.
Geen aanrader dus als je niet precies weet wat je doet

TS vraagt niet over "hoe de slof gebruikt moet worden", wel het verschil tussen de gewone vastmaking en het aan de ringetjes vast te maken.
Beter lezen dus 
Ashley5760 schreef:Je kunt hem op de bekende manier bevestigen:
Tussen benen-bit-hand
Dit heeft de werking om hem laag rond (neus tussen de benen achtig) te krijgen.
Je kan hem aan de zijkant bevestigen dus:
Singelgesp-bit-hand
Dit heeft een meer horizontale werking, en hiermee kun je beter buigwerk (links rechts) oefenen.
En je kan hem bevestigen zoals jij zegt:
Zadelklip, bit, hand
Dit is meer voor in de oprichting, en in mijn ogen de meest nutteloze manier, gezien je een paard niet zo in de oprichting kan 'trekken'. Gegarandeerd dat ze dan zwaar worden en erin gaan hangen.
De andere 2 manieren zijn in mijn ogen in bepaalde fase van training wel bruikbaar, maar het kan natuurlijk ook zonder.