Knie optrekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikee43

Knie optrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 23:27

Hallo bokkers,

Alweer een aardig lang tijdje geleden heb ik een ongeluk gekregen waardoor ik last heb van mijn knie en rug (het zal waarschijnlijk ook niet meer weg gaan.)
Met mijn rug merk ik niks onder het rijden en gaat alles prima. Maar met mijn knie zit wel wat dwars.
Een lange tijd ging alles goed, fietsen, paardrijden, rennen, springen, lopen etc (dagelijks leventje lijden dus..)
Maar sinds ik weer elke week rijdt trek ik mijn knie op. Wanneer ik mijn beugels een stuk korter doe heb ik er geen last van.
Alleen me andere knie irriteert want dat been rijdt liever wel lang om het maar zo te zeggen. Ik probeer stuk voor stuk iets langer te gaan rijden gaat me knie pijn doen, naja niet echt pijn. Maar het irriteert.

Heeft iemand nog een oplossing of een tip of iets anders? Ik hoor het graag!

Liefs :)

PS. Ik weet niet of het hier goed staat, anders graag verplaatsen!

Maaikee43

Re: Knie optrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 16:59

Niemand die me helpt? :P

123Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 17:03

Zou je die knie niet eens een keertje laten nakijken, aangezien je er nu pas last van hebt? Misschien belast je die knie teveel of heb je extra oefeningen nodig om hem sterker te maken?

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 18:07

Is al heel vaak gebeurd maar ze zeggen altijd je moet maar rustig aan doen en als het goed gaat gewoon weer paardrijden. De pijn is gronisch (of hoe je dat ook schrijft. Ik heb alleen pijn als ik hem te veel belast.

Jackie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:39

je kan kijken of ze speciale beugels voor je hebben om je knie in een goede positie te kriiijgen

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 18:52

Heej, ik heb een knie-aandoening. Ik merkte dat in het begin mijn knie soort van moe aanvoelde na / tijdens het rijden en ook de dagen erna. Het is gelukkig nu wel steeds beter geworden. Ik denk dat bij mij het probleem erin zat dat de spieren rondom mijn knieschijf niet meer zo goed waren en die door het paardrijden weer sterker zijn geworden.
Ik weet niet of dit ook bij jou is, maar ik zou als ik jou was eerst korte tijd en daarna opbouwender heel goed letten op netjes been aanleggen en gewoon echt 'perfecte' zit zeg maar. Dan kijken of dit na een tijdje effect geeft.

Ik denk wel dat jouw probleem anders is dan het mijne, maar dit was mijn ervaring. Misschien heb je er wat aan. Anders zou ik er zeker naar laten kijken.
SUCCES