Dood op rechts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vrouw2014

Dood op rechts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 14:41

Hoi!

We hebben een paardje lopen en die was/is zo stijf als een plank, krijg nu al iets stelling
links rechts (ben 2 weken bezig) doe alles rustig aan niet te overhaast. Maar meneer reageerd al behoorlijk slecht
op je been maar op rechts reageert hij gewoon totaal niet! Zelfs niet met bij tikken van de zweep...het lijkt wel of
dat hij het niet voelt. Longeren met bijzet heeft ook geen enkele zin want blijkbaar doet het zeer?! dus loopt hij niet.

Nu laat ik een Osteopaat komen, die komt over 2 weken. Zijn er tips wat ik in tussen tijd met hem kan doen? Of moet
ik gewoon blijven rijden met hem zoals ik deed. Veel figuren (grote wendingen) en (schijn) overgangen en voorwaarts laten lopen.

Ook niet onbelangrijk..paard heeft altijd voor de wagen gelopen en buitenritten gemaakt, niet echt bakwerk.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:45

Hij wil dus niet rechtsom buigen, als ik het goed begrijp? Ik zou wachten tot de osteopaat geweest is en er dan mee verder gaan trainen.
Buitenritjes en rechte lijnen kunnen wel, maar probeer even niet teveel te buigen voor de osteopaat is geweest.

Ik stuur je wel even een pb :)

Meraki

Re: Dood op rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:48

Jep, ik ga mee met Laura_x_ niet meer rijden tot de Osteo is geweest.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 14:50

We staan aan een geweldig park met ruiterpaden dus dat komt wel goed ;) en vooral stukken waar
het alleen maar recht toe recht aan is.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 16:43

Nooit een paard in de bijzet zetten als ze stijf zijn dan maak je meer spieren kapot dan dat je ze traint, train vanuit de hand en voel wat er in je paard gebeurd