HELP! met springen (trainingskamp)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_aapjex

HELP! met springen (trainingskamp)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 18:59

hoii..

ik heb een vraagje. Na vele ruiters op mn pony te hebben gelaten en zelf heel veel te zijn gevallen. En andere nare ervaringen met springen. Zijn we tot de beslissing gekomen om hem gewoon een tijdje naar zo'n trainings kamp te doen waar paarden van hun angsten af kunnen komen en dat hij durft te springen en afstanden leert enzz..

even over hem: het is een paardgefokte pony van 10 jaar oud emilionxlucky boy het zit er in maar ik ben te onervaren om het hem te leren het wordt gwn echt gevaarlijk want hij kan zo erg in paniek raken dat hij jou en zichzelf verwond. toen ik hem kocht is er springmatig niks aan gedaan alleen dressuur t/m Z1 maar ik wil zo graag springen. dus hij heeft een zeer ervaren rustige ruiter nodig. Met veel geduld en geen schop/geslaan want zo hoeft het niet. de ervaren ruiters die hem hebben gereden vonden hem een topper maar vonden ook gewoon dat hij naar zo'n kamp kon gaan want je moet hem elke dag trainen enz. weet er iemand misschien zo'n plekje?? of heb hetzelfde probleem.

ps: denk niet dat ik snel opgeef of gwn te streng ben want dat is niet zo ik ben in een jaar al 14x gevallen waarvan ik 1 x mn bovenbeen heb gebroken en geopereerd moest worden. ik hou heel veel van hem maar mn moeder is er een beetje klaar mee. Ze geeft hem alleen nog deze kans om een beetje te veranderen.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen alvast bedankt _/-\o_

4catootje5

Re: HELP! met springen (trainingskamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:01

wat vervelend voor je !
mischien kan je hem ook even laten nakijken mischien doet het pijn bij hem
maar ik denk dat zon trainings week ook goed kan zijn
sucses er nog mee!!

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 17:56

4catootje5 schreef:
wat vervelend voor je !
mischien kan je hem ook even laten nakijken mischien doet het pijn bij hem
maar ik denk dat zon trainings week ook goed kan zijn
sucses er nog mee!!

heejj ja dankje . hij is al helemaal nagekeken (tandarts,zadel,hoofdstel,oseopaat,dierenarts. Het zit gwn tussen zijn oren en dat moet eruit.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:59

Ik zou hem een tijd wegbrengen naar een ervaren ruiter die hem een tijd wil rijden en evt. wil uitbrengen. Geen idee waar je vandaan komt?

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:03

Waarom "moet" het er uit?

Als jij niet goed bent in Engels, moet je ook zorgen dat je wel iets kent van Engels, maar hoef je echt niet als een Engelsman te kunnen spreken.

Waarom verwacht jij dan dat je paardje, wat Engels echt het allermoeilijkste vak van zijn bestaan vind, moet leren Engels te spreken als een Engelsman.

Laat hem huppeltjes van 30 cm maken en wees daar tevreden mee, als je ten minste je paard in zijn waarde wil laten. SOmmige dieren zien het springen gewoon niet zitten.

Is het echter een soort angst zou ik eerder denken aan iemand die met hem begint met grondwerk, en vanuit daar het springen weer opnieuw aanleert. Zodat hij echt de kans krijgt de "knop" om te zetten.

Succes met je zoektocht!

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 08:07

PercyLeen schreef:
Ik zou hem een tijd wegbrengen naar een ervaren ruiter die hem een tijd wil rijden en evt. wil uitbrengen. Geen idee waar je vandaan komt?

in noord brabant

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:15

Ik vind het heel verstandig van je dat je er niet verder zelf mee wilt aanklooien. Heel goed dat je inziet dat je eigen grens bereikt is. Je kunt hier op bokt een advertentie plaatsen, misschien woont er iemand in de buurt zodat je paardje toch thuis kan blijven staan. Dan heb je ook zicht op wat er gebeurt.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 08:25

chocobroodje schreef:
Ik vind het heel verstandig van je dat je er niet verder zelf mee wilt aanklooien. Heel goed dat je inziet dat je eigen grens bereikt is. Je kunt hier op bokt een advertentie plaatsen, misschien woont er iemand in de buurt zodat je paardje toch thuis kan blijven staan. Dan heb je ook zicht op wat er gebeurt.

ja dat zou zeker heel fijn zijn. Nee dat klopt ik wil gewoon dat de basis goed wordt aangeleerd.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:28

Als je iedereen op je paard laat klooien is het niet moeilijk dat het probleem niet overgaat... Maar goed, ik zou het ook aan een vakman overlaten.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 08:32

kippetje schreef:

Als jij niet goed bent in Engels, moet je ook zorgen dat je wel iets kent van Engels, maar hoef je echt niet als een Engelsman te kunnen spreken.

Waarom verwacht jij dan dat je paardje, wat Engels echt het allermoeilijkste vak van zijn bestaan vind, moet leren Engels te spreken als een Engelsman.

Laat hem huppeltjes van 30 cm maken en wees daar tevreden mee, als je ten minste je paard in zijn waarde wil laten. SOmmige dieren zien het springen gewoon niet zitten.

Is het echter een soort angst zou ik eerder denken aan iemand die met hem begint met grondwerk, en vanuit daar het springen weer opnieuw aanleert. Zodat hij echt de kans krijgt de "knop" om te zetten.

Succes met je zoektocht!

hij hoeft ook geen robot te worden en zo bedoel ik het ook niet. we zij ook gewoon begonnen met huppeltjes enz met oefenspringen ben ik ook nooit hoger gekomen dan 60cm. Ik laat hem ook zeker in zn waarden hoor :j en hij ziet het juist te erg zitten hahahaha hij word helemaal gek omdat hij er zin in heeft maar hij is zoooooo sterk voor een pony. Al mn instructie
die er op heeft gezeten die dacht ook al van jeetje en die kreeg hem er ook af.

jaa dankje :D

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 08:34

Heleennn schreef:
Als je iedereen op je paard laat klooien is het niet moeilijk dat het probleem niet overgaat... Maar goed, ik zou het ook aan een vakman overlaten.

ja dat zoek ik eigenlijk ook. ik laat haast niemand op mn pony hoor ik denk dat ik in anderhals jaar miss 5 mensen echt heb laten rijden op hem en dat waren zeker geen prutsers

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:35

kippetje schreef:

Succes met je zoektocht!

Helemaal mee eens en ook mijn eerste gedachte. :j

Misschien is pony gewoon niet goed in springen. Dan is dat zo.

Als jij persé wilt springen, had je misschien beter een (bevestigde) springpony kunnen kopen?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:45

Tanuya schreef:
hoii..

ik heb een vraagje. Na vele ruiters op mn pony te hebben gelaten en zelf heel veel te zijn gevallen. En andere nare ervaringen met springen.

Er zijn trouwens genoeg trainingsstallen die hem over zijn angst kunnen helpen, maar dan zul jij er wss thuis wel op verder moeten oefenen. Een verblijf op een trainingsstal is ook niet gratis...

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 18:40

Amaris schreef:
kippetje schreef:

Succes met je zoektocht!

Helemaal mee eens en ook mijn eerste gedachte. :j

Misschien is pony gewoon niet goed in springen. Dan is dat zo.

Als jij persé wilt springen, had je misschien beter een (bevestigde) springpony kunnen kopen?

nou hij is juist heel goed in springen! maar hij weet zich niet te beheersen. oh ja ik zie het. Nou er hebben niet zoveel ruiters opgezeten. In eerste instantie wilde ik beide doen en het met hem onder begeleiding opbouwen. Ik heb/had er geen haast mee want anders had ik idd wel een springpony gekocht. Maarja het is eigenlijk wel een springpony emilionxlucky boy maar ik zie nu gewoon (niet alleen ik) dat het gewoon niet gaat

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 18:43

Heleennn schreef:
Tanuya schreef:
hoii..

ik heb een vraagje. Na vele ruiters op mn pony te hebben gelaten en zelf heel veel te zijn gevallen. En andere nare ervaringen met springen.

Er zijn trouwens genoeg trainingsstallen die hem over zijn angst kunnen helpen, maar dan zul jij er wss thuis wel op verder moeten oefenen. Een verblijf op een trainingsstal is ook niet gratis...

ow ja ik zie het nou er hebben misschien 5~6 mensen op gezeten in anderhalf jaar. Dat doe ik ook nu niet meer. Ik ben juist op zoek naar een trainingsstal(vandaar dit topic) ik keek of iemand miisschien namen weet,goeie ervaringen enz. Nee uiteraard is een verblijf op zo'n stal niet gratis