Als ik mijn paardje longeer trekt die de hele tijd naar buiten... Ik heb al verschillende technieken gebruikt zoals de cirkel afbakenen zodat ze niet meer naar buiten kan, maar ze springt gewoon over de balken, ze is ook heel sterk kan iemand me helpen aub?
Snapt je paard wat je vraagt? Heeft je paard goed leren longeren? en heb jij goed leren longeren? Misschien een keer je instructie of iemand met veel ervaring vragen om te komen kijken als je longeert.
Tigra_
Geplaatst: 01-07-12 14:22
Hoe heb je het stuk afgezet? Als je een stevige redelijke hoge afzetting maakt gaan ze er niet zomaar overheen zou ik denken. Welke dingen heb je nog meer geprobeerd? En was er iets bij waarbij het beter ging?
Ja heb al hulp gehad en ze zeggen dat ik het goed doe maar dat mijn paardje het heel moeilijk vind, ze snapt wat ik vraag want in cirkels loopt ze wel alleen trekken dan. Ik legde balken op palen die ongeveer 30 cm hoog waren en ja het ging beter toen ik er opzat terwijl iemand me longeerde en ik met mijn benen kon sturen, toen ging het iets beter, maar niet zoveel.
Tigra_
Geplaatst: 01-07-12 14:52
Dan denk ik dat het gewoon beter moet afzetten dus een lint op zo'n meter hoogte iets wat ze goed zien en niet zomaar over en doorheen kunnen. Dat geeft ze meer "steun".
je kunt ook een keer bijzet toutjes probeeren mijn paardje is dan beter geconcentreert en trekt dan veel minder maar bij hem is het gewoon jollig heid en verveling
Voor een jong paard is het hartstikke moeilijk om in een rondje te lopen als hij alleen maar vastzit aan zijn hoofd. Probeer het eens met dubbele lijnen zorg dat de buitenste lijn laag langs zijn lijf hangt zodat daar wat zteun van komt.