niet willen springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pien2010

niet willen springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 16:13

hoi, ik rij op een super lieve pony alleen ik heb een probleem:
als we in draf over een kruisje ter hoogte van een balkje moeten springen doet hij het niet, daarna gaan we over een balkje, en dan springt hij wel, hoe kan ik hem over het hindernisje laten springen?
Afbeelding

Pentax

Re: niet willen springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:17

probeer het eens in draf ipv. Galop.

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 16:24

Pentax schreef:
probeer het eens in draf ipv. Galop.

hij galoppeert na een hindernisje/balkje altijd aan( als hij in draf zat dan)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:44

Gewoon inhouden na het kruisje en hem terug zetten in draf.

Hij vindt het kruisje blijkbaar niet hoog genoeg om overheen te moeten springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:45

Het is juist prettig dat je pony doorgaloppeerd na de sprong, zo houdt je het beste ritme. Wellicht kun je eens een drafbalk voor het lage kruisje leggen, of spring eens een keer lage in-uitjes, dan moet hij wel gaan springen.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:52

misschien is het wel te laag voor je pony? ik ken zat paarden die bij een ontzettend laag kruisje zich er overheen laten vallen of er over heen draven/galopperen omdat ze het gewoon niet interessant genoeg vinden oid, misschien kan je als je durft/kan eens wat hoger proberen ;)

lobkewikjem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:04

Ik denk ook dat hij het niet interessant genoeg vindt om er over heen te springen.

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:06

stappend richting de hindernis lopen, 1 m ervoor aandrafen/galloperen. Werkt dat niet? paarden ernaast zetten. En anders een pony voor jou pony laten gaan. En anders aan de hand. En anders NIET ik herhaal NIET achterde hindernis draven, erVOOR blijven!

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:36

Ik zou kijken of je het eventueel wat hoger kan maken. Veel paarden vinden het niet de moeite om over een laag sprongetje te gaan:)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:41

in stap naar de hindernis toe, dan als je er een paar meter van te voren ben aandraven/of galopperen en dan springt ie wel hoor. :) En anders gewoon les nemen, vraag je instructrice om hulp

lilyandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:23

Probeer het wat hoger te zetten misschien vind hij het gewoon niet interessant genoeg om zo laag te springen, je kan ook een paard die hij kent of "vriendjes" mee is voor laten gaan :P . Of ga eens met hem vrijspringen misschien doet hij het wel als je er niet op zit.

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:20

Inderdaad of vriendjes voor laten gaan, of het iets hoger maken. Misschien een balkje iets hoger leggen, als hij daarover heen gaat wilt hij gewoon niet over het kruisje. Of als hij bang lijkt eerst rustig ernaast lopen en hem eraan laten ruiken, werkt vaak ook.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:35

Inderdaad, probeer hem anders hoger te zetten. Of ga achter een paard rijden die wel springt over lage hindernissen.

Jackie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:34

sluit de hindernis in met twee balken aan de zijkant. eerst leg je een balk neer en dan 1 meter verder het lage kruisje.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:42

gossa4ever schreef:
misschien is het wel te laag voor je pony? ik ken zat paarden die bij een ontzettend laag kruisje zich er overheen laten vallen of er over heen draven/galopperen omdat ze het gewoon niet interessant genoeg vinden oid, misschien kan je als je durft/kan eens wat hoger proberen ;)

Een pony van een vriendin. Dan gaat ze erover heen, een kijkt met z'n koppie "moet ik hier nou echt over?"

Maar dat is een hele goede mogelijkheid.

P4ralyzed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 00:46

Joolien schreef:
Het is juist prettig dat je pony doorgaloppeerd na de sprong, zo houdt je het beste ritme. Wellicht kun je eens een drafbalk voor het lage kruisje leggen, of spring eens een keer lage in-uitjes, dan moet hij wel gaan springen.

Ik sluit me hier volledig bij aan.