paard loopt heel erg boven ze tempo uit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mrshorses

paard loopt heel erg boven ze tempo uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 08:47

hoi mijn paard datloopt heel erg boven zijn tempo uit vooral in stapof draf' ik heb op dit moment geen les maar ben wel weer aan het kijken voor een goed perssoon maar hebben jullie tips hoe ik dit kan aanpakken want ik kan niet fijn rijden als ik hem heel de tijd tegen moet houden xxx

geerke

Re: paard loopt heel erg boven ze tempo uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:51

toch proberen om les te krijgen...dit ga je alleen niet oplossen.
Is het paard jong?
Wat doe jij als ze te snel gaat?Trek je dan continue of maak je een halve ophouding en dan weer lucht?

mrshorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 08:54

geerke schreef:
toch proberen om les te krijgen...dit ga je alleen niet oplossen.
Is het paard jong?
Wat doe jij als ze te snel gaat?Trek je dan continue of maak je een halve ophouding en dan weer lucht?

hij is ong. 10 les ga ik sowieso nemen maar ik wil gewoon ff tijdelijke tips hoe ik dit een beetje minder kan maken
als ie te snel gaat gewoon mijzelf langmaken. of een kleine volte maken

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 09:00

probeer eens hem op de stem te stoppen.
Eerst in stap...ohhh...stopt hij, belonen.Dat belonen is heeeel belangrijk!
Als hij dat goed doet,niet 1x maar vaak... dan in draf.Weer op de stem met een kleine halve ophouding en meteen weer lucht.
Langzaam lichtrijden,dus langzamer dan hij loopt.
Kun je het eens filmen?

Chrishiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 18:48

hier komt het. haha ga met je bovenbenen knijpen in je zadel, en probeer je handen een beetje dichtteknijpen gaat ie langzamer ontspan. anders herhaal je het even. reageert ie goed beloon hem, maak ook schijn overgangen. en probeer langzamer te lichtrijden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 19:11

Heb je enig idee wat de reden is? Is het paard altijd vlot van tempo geweest of niet? Het zou ook heel goed een teveel aan energie kunnen zijn, die moet er ook uit kunnen. Dus je zou eventueel van te voren kunnen longeren zodat er al wat energie weg is. Je zou eens naar de voeding kunnen kijken misschien wel teveel momenteel?
Ik weet zijn veel vragen maar het is best belangrijk om er even bij te zeggen of je dit probleem al hebt sinds je het paard hebt zodat je kan inschatten of het deels karakter is dat hij lekker vlot is of dat hij gewoon z'n energie nu niet voldoende kwijt kan.

swikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 21:27

mijn paard doet hetzelfde, we zijn nu aan het oefenen om het vóór te zijn, leren voelen wanneer zij vlotter wil en daarvoor een halve ophouding geven, met stem en diep zitten. niet te lang stil laten staan bij de rem oefenen, 2 tellen en dan belonen met je stem ipv klopje op de hals want dan heeft ie ruimte om weer sneller te gaan... veel prijzen helpt mijn paard enorm.