ongebroken trens als onderlegtrens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elco

ongebroken trens als onderlegtrens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 00:02

Wat ik mij af vroeg is of er ook ongebroken trensen zijn die gebruikt kunnen worden als onderlegtrens..
Ik ben het namelijk nog nooit tegen gekomen..Mijn paard heeft hele gevoelige lagen en zit er over na te denken om een ongebroken trens te gaan proberen..Hij trekt zijn lip omhoog, terwijl hij nu met een anatomisch bit wordt gereden die geadviseerd is door een paardentandarts..

Wie kan mij aan een antwoord helpen..

AdnerB

Re: ongebroken trens als onderlegtrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 00:34

stang weg laten en met je huidige bit blijven rijden geen optie?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 00:42

Met mijn anatomische bit trekt hij z'n bovenlip op, dus daar rij ik maar niet meer mee..Ik had gelezen dat een ongebroken trens de lagen ontzien..Maar omdat ik bijna Z-dressuur ben wil ik ook over een tijdje met S&T gaan rijden..Niet eerder dan dat mijn paard z'n lip niet meer optrekt, ik wil eerst dit voor elkaar hebben..Maar ik vraag mij gewoon af of iemand dit weet,
of dit uberhaupt wel bestaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 06:53

Ik weet niet of je een ongebroken trens als onderlegtrens mág gebruiken, ik heb altijd begrepen dat het niet mocht. Maar dat is eenvoudig na te zoeken.
Apart daarvan vind ik het wel een goed idee. Denk dat je paard het heel fijn zal vinden. Hoe dan ook, geloof dat je t/m ZZ-Zwaar gewoon op trens mag blijven rijden, dus je kunt er sowieso een proberen.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 16:35

Ja daarom, ik heb er ook helemaal geen haast mee..En ik kan er in de reglementen niets over terug vinden..

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:09

Dit zou betekenen dat je 2 stangetjes in de mond van je paard hebt liggen en dat mag niet.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:13

Met trens mag je bij de senioren t/m de Grand Prix, behalve internationaal.
Volgens mij mogen 2 stangen ook niet, er is ergens een stuk over onderlegtrensen die toegestaan zijn. Dat moet bij de KNHS ergens vermeld zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 06:28

Een ongebroken trens is toch geen stang......

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 13:38

Yamcha schreef:
Een ongebroken trens is toch geen stang......

Precies een ongebroken trens behoort niet tot de stangen, ze hebben namelijk geen hefwerking..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:28

Nee, precies, daarom heet het ook trens, dat veel mensen het een stang noemen is gewoon stommigheid.

Het is een trens, alleen ongebroken.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 18:20

Ja daarom mijn vraag, mag het nu wel of niet op wedstrijden ik kom er met die reglementen ook niet uit..
En ik vroeg mij af of iemand daar wel eens mee gereden had..En wat de ervaring daar mee was..

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:10

Yamcha schreef:
Nee, precies, daarom heet het ook trens, dat veel mensen het een stang noemen is gewoon stommigheid.

Het is een trens, alleen ongebroken.

Om meteen mensen te gaan lopen beledigen slaat werkelijk nergens op.

Een ongebroken trens is wel degelijk een stang bit. En mag dus niet

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 19:13

cinny1 een ongebroken trens is géén stang, baseer jij dat enkelt omdat hij niet gebroken is.?
Weet je de definitie van een stang.??

Ga hier géén dingen neerzetten die niet waar zijn, daar schiet niemand iets mee op..Dank je wel..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:14

Ze bestaan in elk geval wel. Dat weet ik zeker, ik heb er een keer een voor een vriendin gekocht.
Het is een ongebroken trens en dus geen stang, dat weet ik wel zeker.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 19:22

Ik het eindelijk gevonden op de knhs site, een ongebroken trens mag mee gestart worden..Alleen staat dat niet bij de S&T uitvoeringen..

9.
Ongebroken bit, toegestaan in zowel bus- als watertrensuitvoering

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:23

Elco schreef:
cinny1 een ongebroken trens is géén stang, baseer jij dat enkelt omdat hij niet gebroken is.?
Weet je de definitie van een stang.??

Ga hier géén dingen neerzetten die niet waar zijn, daar schiet niemand iets mee op..Dank je wel..

Als je zelf dan eens haarfijn uitlegt wat dan het wel is aangezien jij de waarheid in pacht klijk te hebben?

Voor een S&T hoofdstel mag je geen ongebroken trens en een stang in de mond van je paard leggen. Dat wordt gekwalificeerd als 2 stangen.
Maar wat weet ik ervan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:25

Een ongebroken trens is idd geen stang, want er zitten geen scharen aan en dus geen hefboomwerking. Maar hoe het in combinatie zit weet ik niet.

Bestaan er geen ongebroken onderlegtrensen?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 19:29

cinny1 je hoeft niet zo aanvallend te reageren, dat doe ik ook niet naar jou..
Maar vertel mij dan eens waar dat staat: Dat wordt gekwalificeerd als 2 stangen.?
Als het geen stang is..

Ik kan dat namelijk nergens vinden..En ik vraag ook of dat mag en of hier iemand daar ervaring mee heeft..

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 19:31

capopjekop schreef:
Een ongebroken trens is idd geen stang, want er zitten geen scharen aan en dus geen hefboomwerking. Maar hoe het in combinatie zit weet ik niet.

Bestaan er geen ongebroken onderlegtrensen?

Daar probeer ik achter te komen, maar is nog niet zo eenvoudig..Het lijkt simpeler dan het is..haha..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:16

Als eens een mailtje gestuurd naar het KNHS? Als hun zeggen dat dit mag print je het uit en heb je bewijs dat het je toegezegd is.
Je kan ook de volgende keer op wedstrijd naar de jury stappen en het hun vragen.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:29

Elco schreef:
Ik het eindelijk gevonden op de knhs site, een ongebroken trens mag mee gestart worden..Alleen staat dat niet bij de S&T uitvoeringen..

9.
Ongebroken bit, toegestaan in zowel bus- als watertrensuitvoering

Dan weet je toch voldoende? Als het mocht had het bij de S&T uitvoeringen gestaan.

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 22:47

Elco schreef:
cinny1 je hoeft niet zo aanvallend te reageren, dat doe ik ook niet naar jou..
Maar vertel mij dan eens waar dat staat: Dat wordt gekwalificeerd als 2 stangen.?
Als het geen stang is..

Ik kan dat namelijk nergens vinden..En ik vraag ook of dat mag en of hier iemand daar ervaring mee heeft..

Als je je eigen toonzetting dan eerst eens zou veranderen en misschien eerst eens informeert wat voor ervaring iemand heeft in plaats van meteen te roepen of ik wel weet wat de definitie van een stang is.

Maar er zijn nu al meerdere reacties geweest dat het niet bij de optoming voor S&T staat op de KNHS site, dus misschien kun je dan nu van me aannemen dat het niet toegestaan is.