nieuwe neusriem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

nieuwe neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 11:27

ok ik ga misschien een hele penny achtige vraag stellen maar hij zweeft echt rond door me hoofd...

ik had vorige week woensdag gereden. super les gehad, paard liep erg lekker, niks aan het handje. (hij had al een poosje neit voor de kar gestaan)
donderdags had de eigenaar les, ging helemaal super en bla bla (enkelspan)
vrijdags, ik een nieuwe neusriem gekocht. super gaaf, al zeg ik het zelf. een mooie brede met wit onderlegd. (ik reed eerder met een ''normale'')
dus ik rijden, paard voelde best lekker aan. was was stug en stijf maar dat merk ik altijd dat hij dat is als er de dag ervoor mee gemend is. vooral op links hield hij erg vast. dit doet hij vaker maar ik kan daar altijd wel doorheen rijden als ik hem goed losrij. maar nu goed losgereden maar en kwam geen verschil in. toch maar door gereden en extra dingen doen om hem los te krijgen maar dat wilde echt niet.
zaterdags gelongeerd, niks raars gemerkt
zondag vrij
maandag ik weer gereden en ja hoor weer zo vast op links. nu dacht ik, wat heb ik veranderd.. die nieuwe neusriem.... kan hij zn bit vast pakken op links vanwege een nieuwe, andere neusriem....
klinkt misschien erg penny achtig maar ik probeer even alles uit te sluiten aangezien a.s zaterdag wel wedstrijd hebben.... -O-

TannoLiszet

Re: nieuwe neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:44

Ik heb echt geen flauw idee waarom... maar ik zou je wel een tip geven:
Haal de nieuwe neusriem eraf, en doet de oude er weer op! Voor een wedstrijd zou het fijn zijn als het niet gebeurt, en daarom zou ik hem er weer op doen. Lost het probleem van de nieuwe pas op na de wedstrijd, zou ik doen.
Veel succes met de wedstrijd! Zo vast wel goed komen!

xxxx

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 11:49

ja daar zat ik zelf ook aan te denken om hem vanmiddag weer gewoon om te wisselen. liever niks vlak voor een wedstrijd verwisselen maar ik vond het zo mooi!! :D *klein kind van 4 loopt te gillen bij dr penny pony haha*

maar ik vind het gewoon zo typisch dat hij het nu opeens doet. of die menles heeft veel inpackt gehad, of idd die neusriem....

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:51

Lijkt me sterk dat het aan de neusriem ligt maar misschien de oude nog eens proberen dan weet je of het daar aan ligt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:57

Ja, het zou aan de neusriem kunnen liggen.
Mijn haflinger vind een zo dun mogelijke neusriem fijner dan een brede.
En daar reageert hij overduidelijk op door te schudden met zijn hoofd.

Probeer de oude eens, dan merk je snel genoeg of hij anders reageert.
Misschien schuurt er iets aan de linkerkant?