open laatste tijd erug veel topics
Maar goed weer ff een vraagje hopen dat jullie me tips kunnen geven
Mijn paard is sinds anderhalve maand verhuisd, en sinds ze op dr nieuwe stal staat is ze echt drama.
In de omgang en met rijden.
Maar nu dus een probleempje met rijden.
Als ik wil opstappen begint ze al te draaien en weg te lopen.
Ik ben een volhouder dus kom er wel altijd op.
En dan is het een en al spanning tijdens het rijden, rustig instappen gaat niet, dus na een rondje stappen word het draven
Dit gaat ook niet rustig dus word het galloperen, ze rent zo rustig 8 rondjes rond ( en dan spoor ik haar niet aan en zeg ik zelfs howhow)
Dan begint ze wel wat rustiger te worden, maar ze is erg alert.
Als ik op de lange zijde rij richting de uitgang gaat ze gelijk weer dr tempo verhogen, ben ik er voorbij loopt ze weer rustig.
Dit gebeurd in de stap draf en galop. ( ze wilt er dus heel graag uit)
De volte op gaan lukt dan ook niet dan trekt ze keihard terug en rent als een gek naar de uitgang.
Ik rij dan weer er voorbij en is ze weer normaal.
En dan komt het moment dat ze steeds gaat hinniken, en dan schrikt ze ineens overal van en gaat ze ervan door.
Nou dan stop ik ermee, want ze heeft hiervoor dus wel even wat concentratie gehad ( op de lange zijdes naar de uitgang na) dus is ze het nu gewoon helemaal zat.
Ik ga wel lessen binnekort, maar wil eerst graag dat ze wat rustiger is voordat ik ermee begin.
Ik weet dus even niet wat ik hiermee aanmoet, zou ik dan toch een hulp teugel moeten gebruiken zodat ik wat meer controle heb?
Ben er niet zo voorstander van, maar trekken in dr mond zodat ze eindelijk stopt ( als ze als een gek weer gaat rennen ) vind ik nou ook niet de beste oplossing.
Op mn zit reageerd ze dan ook echt totaal niet.
Als ze relaxed is dan reageerd ze super op mn zit.
maar nee er is niks raars op stal, alles wat ze eigenlijk al gewend is. Ze keek nergens van op. Als ze op dr oude stal schrok van iets, dan was het alleen hoofd omhoog en verder niks. En dat kwam haast nooit voor.
nu loopt ze gwn over me heen.
en gelijk belonen als hij goed reageerd.