ik heb een probleem met mijn pony..
mijn pony weigerd altijd met springen..
ik begin altijd met dressuur .. en dan ga ik aan het eind een beetje springen ( dan is ze moe namelijk)
ik heb altijd wel een balkje op de grond liggen. dat gaat meestal wel goed.. soms dan gaat ze er bij langs
maar ik ben al een tijdje bezig met springen.. ik ben een training gestart van balkje naar hindernis
het balkje wil alleen in draf en stap.. in galop gaat ze er als een wilde hengst overheen. heel hoog en snel.
ik ben met het springen begonnen met 1 schuin balkje. zodat ze een lage en een hoge kant op kan.. daarnaast had ik een balkje ertegen aan zodat ze er niet langs kon ''glippen''.
ik ging vanuit stap.. en dan 5 meter voor de hindernis in draf (zodat ze niet heeel hard erover gaat)
en meestal gaat ze alsnog erbij langs of gaat ze voor de hindernis stilstaan.. als dat het geval was deed ik als straf dat ze ''achteruit'' moest. daarna weer geprobeerd... dan gaat het redelijk.
maar als ik aan een kruisje begin gaat ze er de hele tijd langs... en mijn pony is niet bepaald heel vertrouwd met springen.
.. ik heb ook al eens vrij springen geprobeerd maar dan is het gevolg: omkeren of stil staan.
voor als mensen vragen of ik op les zit JA.. maar mijn instructice is de hoop opgegeven en zei dat ik springen maar moest vergeten..... Nou ik geef niet op!!.. en van mijn ouders mag ik niet op springles (te duur)
verder zou ik dolgraag een springwedstrijd (ooit
) willen rijden maar dit is nu onmogelijkdus wie heeft tips? ik ben namelijk hopeloos....
gr xsarinax
p.s. sorry voor de lange tekst
Terwijl ze echt fantastisch kón springen. In het bos een boomstammetje of iets dergelijks was ook geen probleem. En ik kon er verder álles mee. Maar zodra er een staander de bak in kwam had ze zoiets van: "
euh, doe het lekker zelf". Ik zag er weinig lol in om daar telkens ruzie over te gaan maken, dus ik heb het maar lekker laten zitten en vooral altijd erg om gelachen.
Toen ik een tijd geleden toevallig haar oude eigenaar van 20 jaar geleden vond, was één van de eerste dingen die ze aan mij vroeg, of Lola nog steeds met geen stok over een hindernis te krijgen was. Jep, dat was nog steeds zo.
Zit dus echt in haar, ze vindt het 'gewoon' niet leuk.
dus het is een optie. Veel succes xx'Laura
) en dan snel achter elkaar heel aanmoedigend maar ook zacht zodat hij zich genoeg opfokt voor we erover gaan heb geen twijfels meer gehad, ik heb ook het idee dat ik mijn pony zo zekerheid geef van het is goed we gaan ervoor! (ik krijg hier zelf ook meer zelfvertrouwen van trouwens).