pony naar links gericht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

itsbm

pony naar links gericht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 15:10

hallo allemaal,

mijn pony loopt van zichzelf op de linkerhand makkerlijker, dat hebben de meeste paarden wel, maar ik kwam er laatst achter dat hij eigenlijk altijd naar links probeert te buigen.
het is nu nog niet erg, maar als ik er niks aan doe word het natuurlijk steeds erger en loopt hij straks helemaal niet meer in de rechter buiging.

heeft iemand misschien oefeningen om de rechter buiging beter te maken? want stelling geeft hij wel...

alvast bedankt!

AustriaTrick

Re: pony naar links gericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:12

Ik denk dat je ook even naar jezelf moet kijken.. mijn paard week wat af naar rechts, bleek dat ik dat zelf deed met mijn houding, 'ik zit niet scheef!" riep ik altijd, dus wel..
En veel slangenvoltes en voltes rijden, constant van hand veranderen, en erg veel overgangen maken.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:23

Les nemen in gymmen /rechtricht oefeningen
Opzich is het niet zo erg dat je paard scheef loopt als je er niet op zit maar zodra je erop gaat zitten dan gaat het fout, als jou pony jou niet kan dragen doordat hij scheef is krijg je problemen,
Kan idd ook aan je zit liggen, elk paard loopt op de ene hand betr dan op de ander eomdat je vaak zelf ook handiger en ontspannender kan zitten op di ehand, maar de kunst is je paard en jezelf ook zo te trainen dat het op beide handen even goed en fijn aanvoelt, neem dus les en heb geduld je paard rechtrichten duurt eigenlijk een heel paarden leven lang als je er op wil rijden.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:56

Ik ga mee met midgie. Wat je zou kunnen proberen wat betreft je eigen zit, is iets harder in de rechterbeugel te duwen. Daarmee bedoel ik niet inknikken in je zijde, of je hak verder uitdrukken (al dan niet met je onderbeen verder naar voren). Zet iets meer gewicht in je rechter beugel. Dit helpt je paard om wat meer naar rechts te buigen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:01

De meeste ruiters weten niet dat het probleem dan JUIST aan die makkelijke kant zit, dus in jou geval, zit het probleem aan de linkerkant!
Recht maken, en als je niet weet hoe dan toch les gaan nemen.
Is een lange weg, maar zeker te verhelpen (mits er natuurlijk niets medisch aan de hand is!)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:01