Ik wist niet zo goed waar ik deze topic moest plaatsen, dus ik hoop dat ie hier wel past.
Met rijden op zich heb ik niet echt problemen, maar ik zou een goed trainingsschema moeten opstellen voor mijn pony. Het is een D-pony, maar ze is wat aan de dikke kant (+- 50kg volgens de veearts).
Ik zou graag die overtollige kilo's eraf werken en ook haar conditie verbeteren. Voor zover is ze gezond maar ik heb soms de indruk dat ze niet echt happy is met haar buikje (ja klinkt raar ik weet het).
Ik ben er alleszins niet zo blij mee. Ik ga nog naar school dus heb ik nu 2 maanden heeeel veel tijd, die ik allemaal ga spenderen aan men pony net zoals altijd.
Ik plaats deze topic niet per se voor tips om haar overgewicht kwijt te raken, maar vooral voor hulp om een goed trainingsschema op te stellen. Ik wil haar namelijk niet ineens gaan overbelasten.
Ik denk zelfs dat ik dit in het verleden al wel gedaan heb maar het toen gewoon niet doorhad, wegens gebrek aan ervaring etc. Ik wil dit in de toekomst absoluut vermijden!
Misschien nog belangrijke info: Mijn pony heeft nog een ander 'probleempje' ze heeft patella fixatie aan haar knie rechtsachter (probleem met het kniegewricht). Ze heeft hier geen last van tijdens het rijden maar de veearts raadde aan niet meer te springen met haar en voorzichtig the zijn met wendingen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen en me een beetje wegwijs kan maken ivm het opstellen van zo'n schema of iets dergelijks.
Alvast bedankt
Liefs van mij en mijn pony