Mijn 3-jarige komt de bocht in galop niet door. Ze kan het wel maar ze wil over haar schouder weglopen en wanneer in een bocht ben. Als ik dit dan verhinder zijn er twee opties:
1) ze draait helemaal door met d'r kont naar die kant en begint dus 'overdreven' te wijken
2) ze galoppeert schuin ter plaatse
Meestel valt ze daarna stil omdat ze zo natuurlijk helemaal niet in galop kan blijven. Ik draai altijd erg grote voltes, de eerste helft (dus de helft van de hoefslag af) loopt ze goed, tot op de middellijn. Ze komt dus eigenlijk eerst met d'r kont aan op de hoefslag. De laatste 2 keer heb ik gewoon alleen rechte stukken gegaloppeerd. Ze springt ook nog niet in de juiste galop aan, maar ik zet haar voor de bocht in draf als ze fout zit. Ohja, een zweep heeft niet echt effect bij haar
Weet iemand wat ik hieraan kan doen? En misschien ook hoe jullie je paarden in juiste galop leren aanspringen?
Bedankt!
)
Ook alleen. Lange rechte lijnen zijn immers veel minder belastend dan de rondjes door de bak.
Dus dat maakt weinig verschil. Is waarschijnlijk een drempel die je over moet, maar het zou in dit geval wel handig kunnen zijn om die te overwinnen.
Ik ben ooit zo eens met een pony die op hol sloeg de drukke baan opgegaan, daar was ie dan onderuit gegaan en de beugels zat in m'n enkel... Ik weet wel dat ze zo'n dingen nooit zal doen maar het zit gewoon nog een beetje in m'n hoofd