Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lucybakker schreef:Je paard is niet hard in de mond hij is niet aan de hulpen. Dat zijn twee verschillende dingen. Probeer eerst in stap het tempo te kunnen bepalen en daarin overgangen te rijden. Dit zelfde doe je in de draf en als dat allemaal goed gaat probeer je in de galop hetzelfde te doen. Ga eersr hele kleine stukjes galoperen zodat je paard niet de kans kan krijgen harder te gaan. Ga vooral niet lopen rukken en trekken in zijn mond, hierdoor zal hij alleen maar harder gaan om onder de pijn uit zijn mond uit te komen. Je moet proberen door middel van kleine ophoudingen en dmv. zwaar in het zadel te gaan zitten je paard leren dat het tempo ten aller tijde van jou blijft. Succes!!
jupiter4life schreef:onley schreef:loslaten van voren en op je zit gaan rijden.
je hoort zowieso niet tot nauwelijks niet in zijn mond te zitten
Nee dat weet ik de vorige ruiter heeft hem.zo hard in de mond gemaakkt hij reageert niet op stem jammer genoeg
midgie schreef:Een paard is niet hard in de mond maar de ruiter is hard in de hand.
Ga eens helemaal terug naar de basis en leer het paard wijken voor druk, leer het paard bv. aan delonge stemhulpen, maar longeer niet met bit want dat heeft geen nut en maakt het er niet beter op, als je wil longeren kun je dat het beste aan kaptoom doen, als je wilt rijden ga dan eerst eens alles leren in stap,
Dat het paard niet van galop i draf wil komen kan ook een balans probleem zijn vaak gaat een paard alleen maar harder en hoe harder jij trekt hoe meer hij gaat duwen en nog meer in je hand hangen , dus neem eens goed les in het rechtrichten, dan zul ej al snel merken waar het probleem zit in het lijf van het paard maar zeker nog meer in jou hulpen
Elmo_13 schreef:Zorg zelf dat je zacht bent in de hand, het is inderdaad een goed idee om hem stemhulpen te leren voor je erop stapt. Veel oefenen met tempo wisselen in stap en draf, met zo min mogelijk druk op de teugel!
Als je het aandurft kan je het proberen met teugels helemaal los, echt op je zit rijden!
AnnekeGentle schreef:heey allemaal![]()
ik heb en superlieve pony! maar er is een klein probleempje........ ze is niet hard in de mond bij het inhouden ofzoo maar ze is aan de rechterkant bij het aan de teugel vragen heel hard! aan de andere kant is ze super zacht......![]()
ik weet dat ik een paard niet aan de teugel moet vragen door aan de teugel te zitten maar als je niet weet hoe dat moet dan gaat dat nogal lastig........
kunnen jullie mij a.u.b helpen??/![]()
Xx mij

AnnekeGentle schreef:heey allemaal![]()
ik heb en superlieve pony! maar er is een klein probleempje........ ze is niet hard in de mond bij het inhouden ofzoo maar ze is aan de rechterkant bij het aan de teugel vragen heel hard! aan de andere kant is ze super zacht......![]()
ik weet dat ik een paard niet aan de teugel moet vragen door aan de teugel te zitten maar als je niet weet hoe dat moet dan gaat dat nogal lastig........
kunnen jullie mij a.u.b helpen??/![]()
Xx mij
jensvl schreef:Ik kan je een pb sturen over hoe je heel het paard super licht krijgt in zijn reacties op lichte hulpen van jou. Ik doe dat het liefste via pb omdat het nogal vrij veel tekst is. Dit is gewoon een verandering in je eigen technieken, en het doet echt grote wonderen.