midgie schreef:Wat ben je al aan het doen met het dier?
Longeren, grindwerk, hand werk, welke basis hebben jullie al?
Waarom is een tinker sterker dan een ander paard??
Dat ligt helemaal aan jezelf, ik zou het zeker de eerste tijd bitloos doen , totdat het dier alle hulpen snapt, ga idd niet zelf aan de slag als je niet weet hoe, ik zou hem ook niet door een zogenaamde prof latend doen en al helemaal niet weg brengen, want vaak gaat dat helemaal fout, ik zou eerst eens zelf 1 jaar met grondoefeningen gaan starten , 3 jaar is erg jong om al te gaan rijden, af en toe erop zitten ok , maar echt rijden zou ik niet doen een tinker is net als elk ander paard laat af miss mentaal zelfs later. Een paard groeit tot zeker 6 jaar , ja en wie heeft bedacht dat je met 3 al kan rijden, vroeger werden paarden op veel ouder leeftijd opgeleerd, met 3 zijn het nog puppies en zo aan het koppie van jou tinker te zien zou ik nog lekker even wachten, Dat geeft jou de tijd om zelf te gaan leren hoe en wat, Je kan het echt best zelf, al sje maar weet wat je doet en waarom je iets doet.
Neem iemand aan hus die jou kan begeleiden en ga zelf eens de theorie leren, je hebt al een vooroordeel ten opzichten van de tinkers , want je zegt dat ze vaak sterk zijn, maar dat sterk worden ze juist gemaakt, ik heb 7 tinker en die zijn netjes op zit en kleine hulpen te rijden, ik rij er een aantal bitloos en ook daar heb ik geen problemen mee, dus miss eerst eens je vooroordeel opruimen en dan lekker open aan de slag gaan kijk wat het dier aanbied en ga daar mee aan het werk, het dier vertelt zijn verhaal en zegt vanzelf als je te veel wil, maar dat zul jij moeten leren voelen en zien en als je dat niet kan dan krijg je idd sterke en vervelende dieren, maar dat geld voor elk ras.
We zijn lekker rustig bezig met grondwerk aan de hand werken is een zadeldoekje en zadeltje opleggen enzo, wat aan de loge werken aan de hand gaan wandelen schriktraining zijn we nu net begonnen. We werken dus lekker rustig we hebben geen haast maar wil stillaan beginnen dat ik volgende zomer met vertrouwe kan beginnen rijden, ik heb haar immers om te gaan wandelen