Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

succes
paardjuhh123 schreef:sowieso niet alleen met je handen. je moet ook heeel veel oefenen met haar. niet alleen om het haar te leren maar ook jou. je paardje snapt het allemaal wel, maar nu moet jij het nog goed doorkrijgen
succes ermee

xAppelmoes schreef:Ik weet echt wel wat ze bedoeld, maar ik vind de manier waarop niet goed. Bij mijn andere werkt het om voorwaartser te rijden, maar daar wordt deze alleen maar zwaarder van. De vorige les moest ik voorwaarts rijden en buitenteugel erbij houden. Maar toen liep ze wel wel rond met haar hoofd, maar dat wauw-gevoel als ze lekker over de rug loopt kreeg ik niet. En dát gevoel w
midgie schreef:Niet arrogant bedoeld, maar het is nou niet dat ik van een manege kom en net een L proefje kan rijden. Ik ben wel bewust bezig me hoe en wat ik ga doen. Natuurlijk moet ik nog veel leren, maar ik heb een klein probleempje met mijn paard en heb het idee dat ik het niet oplos met de manier van mijn instructice.paardjuhh123 schreef:sowieso niet alleen met je handen. je moet ook heeel veel oefenen met haar. niet alleen om het haar te leren maar ook jou. je paardje snapt het allemaal wel, maar nu moet jij het nog goed doorkrijgen
succes ermee
Ik geloof juist dat het paard het ook niet snapt en ook de ruiter moet nog heel veel leren.
midgie schreef:Duidelijke uitleg waarom krijg ik niet. Thuis rijd ik vooral veel overgangen. Dus ook voorwaartser, maar als ze lekker loopt voel ik op dat moment de rug ook meer omhoog komen. Nu voel ik dat ze de rug alleen maar meer wegdrukt als ik voorwaarster rijd, dan bedoel ik niet sneller maar ruimer, meer been geven maar toch in hetzelfde ritme lichtrijden.xAppelmoes schreef:Ik weet echt wel wat ze bedoeld, maar ik vind de manier waarop niet goed. Bij mijn andere werkt het om voorwaartser te rijden, maar daar wordt deze alleen maar zwaarder van. De vorige les moest ik voorwaarts rijden en buitenteugel erbij houden. Maar toen liep ze wel wel rond met haar hoofd, maar dat wauw-gevoel als ze lekker over de rug loopt kreeg ik niet. En dát gevoel w
Hoe legt jou instructrice het voorwaarts dan en wat is jou idee daar over?
Als jou paard bij meer tempo zwaarder word ben je echt fout bezig wat ik al eerder zei zwaarder worden is meer duwen en dan kan hij nooit over de rug lopen.
HBZ schreef:Ik denk dat je paardje het niet helemaal kan bolwerken en daarom de rug weg gaat drukken. Ga even een paar stappen terug. Misschien is het een vorm van spierpijn of dat het net even te veel voor hem is.
Is het paard in bespiering veel veranderd vanaf het begin dat je hem bent gaan rijden? Zo ja past je zadel dan nog wel?
Het is een super goed idee om je paard even een paar maanden het land in te doen, je zult zien dat hij er weer sterker uit komt.
HBZ schreef:persoonlijk vindt ik 2 keer les in een week met een jong paard erg veel. Ik ga er dan vanuit dat je 2x intensief een uur lang lest
Probeer het op 1 keer les te houden en voor de rest ga zelf 2x max 30 min rijden en 1x 10 min longeren.
xAppelmoes schreef:HBZ schreef:Ik denk dat je paardje het niet helemaal kan bolwerken en daarom de rug weg gaat drukken. Ga even een paar stappen terug. Misschien is het een vorm van spierpijn of dat het net even te veel voor hem is.
Is het paard in bespiering veel veranderd vanaf het begin dat je hem bent gaan rijden? Zo ja past je zadel dan nog wel?
Het is een super goed idee om je paard even een paar maanden het land in te doen, je zult zien dat hij er weer sterker uit komt.
Ze is al wel bespierder, vooral haar achterhand en rond de schoft. Een nieuw zadel is onderweg, want dit zadel wordt inderdaad een beetje krap.