hey, ik heb een vraagje ,,, het zit zo mijn lieve verzorg paard enjoy een draver merrie van 20jaar wil best in galop alleen dan gaat ze bokken ik vind dat vrij eng dus ga ik neit meer in galop ik ben 13 dus is dat niet gek de rest wil ze wel doen als ik haar laat gaan in draf gaat ze strekken zonder dat ik iets moet doen,, ik rij niet met sporen/zweep is neit nodig ze reageert al sterk op mijn benen en stem.. willen jullie snel reageren?
ik heb ook gehad dat mijn pony bokte in de galop toen ik aansprong, ik probeerde het steeds op nieuw maar later bleek het dat zij ergens last van had, misschien heeft jou verzorg pony ook ergens last van?
ik heb eigenlijk geen idee ze is wel erg slank ,, aan de dunne kant hoewel ze veel eten krijgt ,, bij het opzadelen ontspant ze helemaal dan doet ze haar ogen dicht,, ik kan haar niet vast zetten dan raakt ze in paniek,, kan het daar aan liggen of niet?
Tigra_
Geplaatst: 17-06-12 18:35
Galoppeert je paard wel aan de longeerlijn zonder bokken?
ummm,, nee dan bokt ze ook wel raar eigenlijk... ik weet niet of het iets betekend dat bokken ,, ik longeer gewoon aan halster zonder verder iets
Tigra_
Geplaatst: 18-06-12 10:35
En doet ze dat ook altijd in de galop of alleen met het aanspringen? Want als ze aan de longeerlijn ook doet zou toch denken dat er iets niet lekker zit in het lijf waardoor ze bokt. Misschien wat lastig om te beoordelen maar hoe bokt het paard. Hoe denk jij dat het paard zich dan voelt bokt ze wat jollig om de benen te strekken of echt "kwaad"? Misschien toch eens na laten kijken kan best dat er ergens wat vast zit ofzo dus ik zou voorlopig onder zadel al helemaal niet meer proberen.