Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het rustig opbouwen, eerst 1 dingetje neerzetten en zodra je paard eraan gewend is iets nieuws erbij zetten. Geduld is hier het het toverwoord. Laat je paard merken dat het niet eng is en probeer jouw vertrouwen over te brengen. Alles op zijn tijd, dan komt het zeker goed! Emily__ schreef:Ik heb iets meer uitleg nodig om tips te kunnen geven. Op welk moment probeert ze dan weg te rennen. Als ze doorheeft dat je richting het 'enge voorwerp' wilt, of als ze het aanraakt, of als je te dicht bij komt, of als je het laat bewegen...?
annelinnie schreef:Check of je zelf wel rustig bent, zorg daar eerst voor.. ik weet dat mijn paard altijd kijkt naar enge dingen en er erg alert op is, dat ben ik automatisch zelf ook.. soms kijk ik zelf de andere kant op en is er niets aan de hand, dan neemt hij het gewoon van mij over.
Stel dat jij wel gewoon rustig bent, zorg dan voor niet te veel druk met je teugel, zorg dat hij geen bange ervaringen krijgt met in zijn oren enge dingen. Ten alle tijden moet hij wel enigszinds gehoorzaam blijven, hij mag best kijken maar als hij het eng vind, probeer dan eens om er een volte vanaf te rijden en deze steeds dichter bij het enge voorwerp te laten komen.
en dan gaat het vaak ook wel goed in galop