Ik hoop dat je bedoelt 3/4 maanden onder het zadel:p. Je pony is jong en ieder paard is van nature scheef. Waar je bij een jong paard op moet letten is dat je hem goed voorwaarts rijdt en probeert op 2 teugels en tussen 2 benen te rijden. Je moet je nu nog niet te druk maken om de juiste stelling, maar proberen evenveel druk te nemen op beide teugels, wat niet betekent dat je veel druk moet gaan zetten. Je kunt het beste zorgen dat je de teugel die hij vastpakt niet gaat vastpakken en de teugel die hij loslaat, daar probeer je meer contact op te krijgen. Met je benen probeer je hem meer naar de kant waar hij moeilijk op buigt te buigen door je lang te maken aan de kant waar hij moeilijk buigt. Hierbij is het goed om op de binnenhoefslag te rijden, omdat je paard op de hoefslag juist schever wordt. Dan gaat hij met zijn schouder aan de rand plakken.
Stelling vragen is goed, stelling afdwingen niet, hierdoor trek je je paard juist scheef. 8-jes rijden is ook goed, zo maak je je paard lekker soepel en wissel je de stelling en buiging automatisch af, ipv constant op dezelfde kant te rijden.
Ik hoop dat je wat met de tips kunt. Als je het moeilijk vindt, is les heel goed en kan ik je dat ook zeker aanraden.