na 2 jaar heerlijk te hebben kunnen rijden en weer in het z te zijn gestart lijken de problemen terug te komen,
Zafina heeft 2,5 jaar geleden al wat problemen veroorzaakt. na een half jaar trainen oefenen vallen en weer op staan bloed zweet en tranen kon ik mevrouw weer normaal rijden.
maar nu lijkt alles wel weer op nieuw te beginnen mijn instructrice is voor 3 maanden naar australie en is vorige week weg gegaan het begon 2 maanden geleden met een klein bokje bij het aan springen. daar strafde ik haar voor en daarna deed ze het niet meer. maar de dag daarna wel weer. daarna begon het met aan draven dan sprong ze ineens aan in galop en gaat ze als een gek rennen(gelukkig alleen rennen). het ene moment gaat het goed en het andere moment is het een ramp.
soms staat ze heel vrolijk op stal en dan is het rijden een hel! soms staat ze heel saggo op stal en gaat het rijden super. of andersom..
nu is mijn vraag zal ik dan nu toch maar voor tijdelijk op zoek gaan naar een instructrice? zelf heb ik veel aan mijn eigen instructrice en zij heeft me ook geholpen met me vorige probleem oplossen. dus zit eigenlijk niet echt op een vreemde te wachten.
zal ik haar nog een paar keer rijden en dan stoppen als het goed gaat en dan gaan longeren tot mijn eigen instructice terug komt?
omdat het nu 2 jaar goed gaat weet ik nu even niet wat ik moet doen.
de da is al langs geweest en ik ben al weer begonnen met het spul wat ik van hem had gehad(en nu weer heb gekregen)
Wispeltuur
Geplaatst: 12-06-12 01:31
Kun je je instructrice niet mailen oid? Het lijkt me wel zo fijn voor je als je een beetje door kunt trainen met je paardje, misschien dat ze een goede en vertrouwde tijdelijke vervanger weet?
ik zit zelf te denken om nu dus te rijden en dan als het een uur goed gaat dan af te stappen me zadel achter slot en grendel te leggen en weer aan het longeren ga tot mijn instructrice terug is.
ik heb haar gemailt omdat het nu ineens erger word toen zij er nog was viel het wel mee en bleef het alleen bij een bokje met aansrpingen. maar ik krijg geen reactie...
Zou zeker niet stoppen met rijden, lijkt me dat het dan daarna alleen maar lastiger is het weer op te pakken, ook mentaal. En als je nu stopt, kan het ook zijn dat straks alleen maar heviger terugkomt, lijkt me dus dat nu duidelijke afspraken met haar moet maken wat wel en niet mag.
Als je Z start, zou je denken dat je zelf ondertussen ook genoeg handvaten hebt gehad dit een heel eind op te kunnen lossen? Desnoods met een touwtje om haar nek, voor je eigen vertrouwen.
Andere instructeur zou ik sowieso zoeken voor de periode, neem aan dat ze echt niet de enige is die jullie hier doorheen kan helpen. Anders krijg je een groot probleem als ze ooit besluit te stoppen.
Ik zou het ergens lichamelijk zoeken. Vraag je af wat er de laatste tijd minder ging, trek daar je conclusie uit en laat desnoods een fysio komen. Het kan niet zijn dat je een maand goed kan rijden en dan opeens niet meer..
Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar ik zou het ff checken door ff na te denken.