Niet zo zeer een probleem alleen een vraag betreft strijken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Niet zo zeer een probleem alleen een vraag betreft strijken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 11:23

Heb een paard dat nu echt lekker begint te lopen en dragen. Nu zijn we op het punt gekomen; wat lichte verzameling en krachtarbeid in galop. Voltes verkleinen, richting kwart pirouette en dan weer vergroten. Een jaar geleden had hij nog moeite met rechtuit galoperen met ruiter, dus erg trots.
Eerst viel het me op dat hij maar tot een bepaald punt de volte wilde verkleinen, ook licht zijgangenwerk wilde niet (in galop) etc. terwijl ik me herinnerde dat wanneer hij beenbescherming droeg dat dat geen probleem was en dat hij het zelfs vrij makkelijk deed.
Dus bescherming om gedaan, en jahoor, tok tok tok. Maar dus alleen in galop bij het wat semizwaardere werk, niet in het bos oid.

Is dit nog een balansprobleem of krachtekort of is dit iets wat gewoon zo is?

mie123gie

Re: Niet zo zeer een probleem alleen een vraag betreft strijken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:42

ik ken het van mijn paard ook en bij hem is het een balans probleem maar dat komt wel vaker voor bij ouderen paarden

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:08

Een paard zal niet nadeken onder het mum van nu kan ik me niet aantikken, maar kan wel door die bescherming meer actie hebben achter waardoor er meer lossigheid in het lichaam komt en je oefeningen wel lukken..

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 21:26

Oh daar ben ik het zeker niet mee eens. Nadenken is het verkeerde woord maar ze begrijpen echt wel dat iets wel of niet zeer doet. Haal maar eens twee weken het stroom van je hek waar ze zoveel respect voor hebben.

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:18

Omdat paarden linken leggen tussen positieve en negatieve ervaringen, een paard is zo dom dat ze je telkens vergeven en je weer een kans geven.

Als ze geen getik horen omdat er gras tegen de draad zit en daar de link ligt met stroom op de draad en je de stroom eraf haalt --> geen getik betekend de link geen stroom