Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

leg indd meestal wel een balkje neer ook tijdens de dressuur, soms midden op de hoefslag, en dat werkt wel moet ik zeggen! Zal dat eens gaan uitbouwen... Ik zie het indd juist niet als apart ding, en zorg dan ook dat hij dressuurmatig wel voor elkaar is ook voordat ik spring... (Springen is dressuur voor en na de sprong, is mij altijd geleerd
) alleen elke keer balken van weet ik het hoe zwaar versjouwen is niet echt mijn hobby 
Bedoel echt oefeningen die mij en hem leren controle te houden over beweging en snelheid, en geen tips over het problemen met balkjes en zijn hyperactiviteit betreft springen, dat gaat elke keer namelijk wel beter en zijn we hard mee aan het werk
Weet dat ook houding heel veel kan helpen, maar waarom ik hier zo op reageer is omdat ik al gezegd heb dat ik bewust ben van mijn problemen met houding. Voor de sprong zit ik echter wel rechtop, dit is juist waar ik heel hard op oefen en ik merk ook dat dit heel veel helpt
Na de sprong diep zitten is wel een probleem bij mij, gezien Maan mij snel uit het zadel trekt. Is het een idee om juist veel lijntjes met hem te gaan rijden en dan de lijntjes ruim genoeg te zetten om bijv. ertussen een kleine volte te maken om hem weer onder controle te krijgen voor de volgende sprong komt? (kom ik zo ineens op... Misschien best een goed idee
maar goed, dat soort oefeningen is dus waar ik naar opzoek ben! Fem_daf schreef:In Duitsland moeten (moesten?) alle kinderen tot een bepaade leeftijd een proef afleggen tijdens het springen, dus met voltes en overgangen erin. Dit zodat dit soort taferelen voorkomen zouden worden. Zou ook erg goed zijn om het in NL in te voeren!
Fem_daf schreef:Wat je al eerder hebt gelezen, direct na de sprong zitten! Voor, na en tussen de sprongen gewoon zitten. Veel mensen hebben de neiging om half te blijven staan. Waarom? Geen idee... gewoonte denk ik.
ik kan je niet meer tips geven dan je hebt gehad of zelf al aangedragen hebt.. Heel veel succes! ArGieVai schreef:Laatst wel een keer de hoogte in gegaan tot 1.20, dan is hij wel beter te rijden! (ja apart, maar goed)
Ik heb indd wel de neiging om gelijk teveel verlicht te gaan zitten, kan veel meer terug met deze hoogte denk ik?