Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tinker6 schreef:gister les gehad en daar is ie een paar keer vandoor gegaan, er was geen aanleiding qua geluid, gewoon geen zin.
eerst dribbelen, daarna hoofd in de lucht en gaan.
tinker6 schreef:ik denk zelf dat het een combinatie van dingen is waar ie misbruik van heeft gemaakt, want een slimme vogel is het wel.
Als je de sperriem goed vastsnoert heeft het paard geen ruimte om de kaken te bewegen en kan het dus ook niet/minder makkelijk de tong er overheen gooien. Echter is de sperriem die losjes vastzit niet de oorzaak hoor.
Brice schreef:Ik heb altijd geleerd dat de tong boven het bit steken ook een probleem kan zijn doordat het onderste neusriempje bij een gecombineerd hoofdstel niet strak genoeg vastzit. Zelf heb ik er nooit problemen van gehad, maar nu vraag ik me wel af of dat dit klopt of niet?
Doubtless schreef:Tandarts hoort ieder jaar op controle te komen, natuurlijk kan er in 12 maanden iets pijnlijks ontstaan
Joolien schreef:Vroegah bestond er nog geen paardentandarts
Joolien schreef:het is dan ook onzin om een gezond paard elk jaar naar de tandarts te sturen, zonde van je geld. Een keer controleren is altijd goed, maar elk jaar is onzin.
Doubtless schreef:Ik was al bang dat ik gek aan het worden was met m'n brave jaarlijkse controle.
Joolien: controle kost bij mijn tandarts overigens geen geld, enkel behandelen.