Aan de teugel simpel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chaya_evaa

Aan de teugel simpel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 10:45

Hallo bokkers,

Ik heb vaak nogal moeite met aan de teugel rijden omdat ik er nooit iets om gaf, ik laat mijn paard altijd lopen hoe hij wil aan een lange teugel. Sinds een half jaar rij ik op een kruising arabier, het echte pittige van een arabier heeft ze niet, het is echt een makkelijke lieve pony die alleen vooraan wat schrikt, wat ik trouwens erg leuk vind, maar het arabiertje zit in het lopen, hoofd omhoog, staart omhoog en sierlijk lopen. Omdat ik met lange teugel loop ontspant ze wel maar ik zou haar graag aan de teugel willen hebben omdat ze dan haar rug ontspant. Het word me altijd heel simpel uitgelegd en bij veel ponys lukt het me maar niet lang, en bij haar helemaal niet.. Kan het zijn dat ik te weinig opgeef? En tips voor het aan de teugel rijden, ook in alle gangen?

Doubtless

Re: Aan de teugel simpel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:48

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:50

Rijd veel overgangen vraag stelling houd je paard soepel.
Geef een beetje druk en wnr hij naar benede komt laat je los, maar houd je wel contact.

Chaya_evaa

Re: Aan de teugel simpel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 10:55

Dankjewel, zo word het mij idd altijd gezegd. Ik heb gister al van mijn vriendin gehoord dat het echt bij haar ook lang duurde voordat haar pony makkelijk aan de teugel liep, ik zal denk ik iets meer in de bak moeten gaan oeffenen ipv altijd naar buiten, een bakles in de week is voor mij niet genoeg denk ik haha

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:12

Doubtless schreef:
"Ik wil haar aan de teugel, omdat ze dan haar rug ontspant".
Nee, ze ontspant haar rug & dus kan ze dan aan de teugel lopen.
Er staan hier op Bokt erg veel topics met dit onderwerp, waarin uitgebreide uitleg gegeven wordt.

[RT-D] Gewone dressuur vs. Klassieke dressuur
[RT-P] [centraal] Aan de teugel
Deze twee topics kunnen je verder helpen denk ik.

Wat Doubtless zegt :j

Daarom hier een slotje :)