wisselen van instructeur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horselover26

wisselen van instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 20:11

Ik heb sinds 5maanden nu mijn eerste paard, ik ben nog niet zo heel ervaren dus ik krijg elke week (logisch) les van mijn instructeur.
Ik vond zijn manier van rijden eerst heel fijn, maar nu ik een keer bij iemand anders heb gelest vind ik dat toch eigenlijk veel fijner.
Hij loopt nu veel voorwaartser en hij is veel beter aan het been.
Ik wil eigenlijk bij haar gaan lessen omdat ik het gevoel heb dat ik bij haar meer vooruit ga, maar ik vind het een beetje zielig om bij een ander te gaan lessen omdat mijn instructeur me heel goed heeft geholpen met alles.
Dus eigenlijk dacht ik om dan bij allebei te gaan lessen.
Kan dit? of zou mijn instructeur dan zeggen dat het geen zin heeft om zijn tijd er in te stoppen als ook nog iemand anders ermee bezig is.
Laatst bijgewerkt door horselover26 op 03-06-12 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

arizonagreen

Re: wisselen van instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:13

Ik zou voor die andere instructie gaan, daar kan jij blijkbaar meer van leren, en van 2 instructies les krijgen is alleen maar verwarrend, zowel voor jou als voor het paard.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:44

in overleg kan natuurlijk bijna alles, denk ik, het hoe, wat en waarom, gevoel en vertrouwen is heel belangrijk :j :j

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:47

Ik ben ook van mening dat je het bij 1 instructeur/instructrice moet houden.
Ik vond het overstappen ook moeilijk, zeker omdat het meer was dan alleen maar mn instructrice.
Maar toen ik merkte dat zowel ik als mijn paardje met sprongen vooruit gingen, was de keuze niet moeilijk meer..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:49

Ik ben al zo vaak verwisseld. Heb ik 4 jaar 5 verschillende gehad, 3 keer weggegaan omdat ik bij een ander beter les kreeg en weer verder kwam.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:52

Ik denk dat je haar gewoon eerlijk moet vertellen dat je harder vooruit gaat bij de ander, ik weet zeker dat je instructeur dat gaat waarderen dat je gewoon eerlijk bent. Tja je kan altijd nog bv 1x per maand lessen bij degene waarbij je voelt minder vooruit te gaan dan merk zelf wel na een tijdje of dat werkt of niet.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:52

Ja ik zou gewoon overstappen als je je beter bij de ander voelt, het is jou paard, jou hobby en jou geld , je hoeft geen verantwoording af te leggen toch?

2 instructeurs kan heel verwarrend voor jezelf worden zeker als je nog onervaren bent zoals je zelf zegt.
Later als je meer ervaren ben dan kun het een leren wat voor jou op dat moment werkt en het andere wat voor jou en je paard ook beter is. dus overal haal je wat , maar zeker in de basis zou ik een instructeur nemen , een waar jij je goed bij voelt. miss ook voor jezelf niet onbelangrijk is je eigen in de theorie verdiepen want dat leer je meestal niet in een rijles ( helaas)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:54

Ik sluit me geheel bij Midgie aan :Y)