. 11 jaar. Ik ben serieus genoeg en heb hulp bij het rijden. Normaal gesproken krijg ik haar in balans, actief en gedragen. Ze is gefocust en nou ja om kort te zijn ze wil alles voor me doen op deze goede momenten. Toch als ik op een wedstrijd ben en ik heb pech dan is ze opeens hengstig. Slaan met de staart. Niet goed willen inbuigen. Spanning, op de voorhand etc. Reageert heel anders op mijn been.Regumate al een keer gebruikt en niet het gewenste resultaat. Ze kan zeg maar vandaag goed zijn en 8 uur later op wedstrijd begint de ellende. Heeft iemand tips moody mare niet gebruikt nog. Ik zoek eigenlijk meer iets rijtechnisch. Moet ik rekening houden met mijn wedstrijdplanning? Ik rijd niet vaak wedstrijden en word hier heel onzeker van.

Ik denk ook niet dat ze faked hoor. Ik ga haar hengstigheid maar weer goed bijhouden. En zal proberen te zorgen dat ze dan niet op wedstrijd komt. Eigenlijk kun je dan ook niet aan competities meedoen want b.v. een finale gaan ze niet verschuiven uiteraard. Tweede moeilijkheid is dat een hengstigheid in de versnelling kan komen bij het zien van vreemde paarden. Een eitje groeit in sprongetjes. Dit maakt plannen nog lastiger. Toch zou ik graag tips willen voor het rijden over de rug en onderbrengen van de achterhand en het zwiepen met de staart. Kan niet verkeerd zijn denk ik als ik mij maar niet te veel stoor en lekker blijf rijden en zo min mogelijk dan op wedstrijd probeer te zijn. Wat doen jullie dan bij spanning op wedstrijd? Alvast bedankt.
.