welsh a pony doorrijden, hoe doen we dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linsim26

welsh a pony doorrijden, hoe doen we dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 20:51

hallo mensen

ik ben op zoek naar iemand die mn welsh a pony goed door kan rijden maar omdat ze best klein is vroeg ik me af tot hoeveel kilo er op haar rug zou kunnen?

ze is 4 jaar oud en ong 1,15 m hoog.

Janedieene

Re: welsh a pony doorrijden, hoe doen we dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:52

Is het een fors gebouwde merrie, of meer het ielige type?

Ik zou er niet meer dan 40 kg op zetten ;)

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 20:55

ze heeft op het moment een aardig rugje maar verder is ze erg iel ja

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:55

ik zou je zeggen, die kunnen best veel hebben.
ik denk dat je beter voor iemand kan gaan die misschien iets te zwaar is en die pony goed door kan rijden. dan iemand die er goed op past en eigenlijk de pony net niet aan kan.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:58

Ja daar ben ik het wel mee eens, maar aan de andere kant moet je met die kleintjes wel oppassen dat het niet te zwaar wordt..
Als je goed zoekt, is er echt wel iemand onder de 40/45 kg die goed kan rijden.
Desnoods geef je hem/haar een vergoeding.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 20:58

ze moet natuurlijk haar balans goed gaan vinden en ik ben bang dat dat lastig word met iemand die bijv best lange benen heeft.

mijn dochter (bijna 5 jaar en 19 kilo) past er heel mooi op maar zij kan nog niet rijden. rondje stappen gaat prima maar doorrijden en echt inrijden gaat niet.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:01

mijn vriendin rijd ook paard en weegt evenveel als mij, maar heeft maar korte beentjes en pas makkelijk op een C pony. ik heb langere benen en dat pas dus echt niet.

maar misschien kun je wel iemand vinden die die pony eerst 3 weken rijd ofzo en dan jou dochter 1x in de week en die andere 2x in de week of zo

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:02

Heb je een manege in de buurt? Daar een rondje doen en meisje van een pony plukken ;-)
Een advertentie op bokt kan natuurlijk ook. Ik zou er niet meer dan 50 kilo op zetten.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:03

Er zijn ook kleine volwassenen die niet zo veel wegen.
Goed zoeken en je vind ze wel.
Ik rijd ook regelmatig kleine pony's door, ben 1,58 en weeg 50 kg.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 21:03

nee geen manege in de buurt en ken eigenlijk verder ook niemand.. maar miss hier een advertentie zetten ja

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:24

ED --> RT-P

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:27

een advertentie is een goede optie, wat je ook kunt doen (daarnaast) is aan de lange teugel/ dubbele longe gaan werken. als je hulpen gewoon kloppen zijn ze daarna des te makkelijker over te brengen naar ohz en is het voor degene die de pony gaat rijden een stuk makkelijker. als begeleider vanaf de grond is het ook prima te doen om de pony samen met het ruitertje waarvoor het bedoeld is op te leiden, mits dat in het karakter van de pony past natuurlijk. de meeste kleine pony's zijn van tevoren niet door een 'volwassene' doorgereden.

ik heb zelf een Welsh A van 1,25 (te groot ja...), niet van het forse type. ik weeg zelf 50 kilo kaal en ik ga er mooi niet op. de mijne heeft een vrij weke rug en daar werken we aan. o.a. dus aan de lange teugel en aan de longe.

wat mogelijk is is heel verschillend per pony, karakter en lichaamsbouw spelen beiden een belangrijke rol in wat een pony wel of niet aankan, en waar hij wel of niet geschikt voor is. Mijn eigen pony is bijvoorbeeld absoluut niet geschikt om als kinderpony te gebruiken. mijn andere pony, een kruising shet, is dat dan weer wel. typisch voorbeeld. die is 'ingereden' door een jongetje van 5 jaar. dát zijn kinderpony's, gouden karakters voor die kinderen.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 00:33

Ik zou ook gewoon een advertentie plaatsen!
Ik ben zelf 19 en 1.59, pas gelukkig wel op kleintjes!
Ik zocht toen een verzorgster voor m'n pony, mocht ook niet te lang zijn,
Maar er zijn genoeg meisjes rond die lengte van 14 / 15 / 16 die prima kunnen rijden!