Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Silly1972 schreef:Goed richting de achterhand gaan staan, zweep erbij en als hij maar dreigt met om draaien gelijk met de zweep klikken, niet perse slaan, maar gewoon voor zijn neus, zijn terug weg als het ware blokkeren, zodat hij weer om moet draaien.
Dat is echt een gebrek aan respect wat je echt voor moet zijn anders gaat hij een loopje met je nemen.
kimdegroot schreef:Silly1972 schreef:Longeren met pessoa helpt ook nog wel
Daar hebben we probleem nummero 2, meneer is niet erg braaf aan de longe.. hij draait dan ineens om en dan heb ik vaak dat ik net te laat ben..
kimdegroot schreef:Silly1972 schreef:Longeren met pessoa helpt ook nog wel
Daar hebben we probleem nummero 2, meneer is niet erg braaf aan de longe.. hij draait dan ineens om en dan heb ik vaak dat ik net te laat ben..
[/quote ]
ik heb idd ook geleerd dat paarden altijd een 'routine' hebben. Bijv. als ze willen omdraaien bijv. hun hoofd omhoog doen en altijd naar rechts draaien (is een voorbeeld). Als je dat door hebt, kun je dat doorbreken en zullen ze ook niet omdraaien.
superwoman schreef:Eigenlijk vind ik dat er maar 1 antwoord goed is op een vraag als deze. Wanneer je je gaat richten op de training van je paard, zal je jezelf minder kunnen richten op de training van jezelf.
Dus wanneer je gewoon gaat rijden en je richt op het trainen van jezelf, wordt de achterhand vanzelf sterker.
Je hebt weinig aan een sterke achterhand, wanneer er nog zoveel werk is aan je eigen houding en de manier van hulpen geven.
kimdegroot schreef:superwoman schreef:Eigenlijk vind ik dat er maar 1 antwoord goed is op een vraag als deze. Wanneer je je gaat richten op de training van je paard, zal je jezelf minder kunnen richten op de training van jezelf.
Dus wanneer je gewoon gaat rijden en je richt op het trainen van jezelf, wordt de achterhand vanzelf sterker.
Je hebt weinig aan een sterke achterhand, wanneer er nog zoveel werk is aan je eigen houding en de manier van hulpen geven.
ben ook druk bezig met het verbeteren van m'n zit en houding, maar dan kan ik die oefeningen in de training meenemen!
superwoman schreef:Paard wordt automatisch sterker.
Wil je de zwakke kant versterken met oefeningen, dan kost dat extra techniek,want het paard heeft er moeite mee en zal het niet snel correct uitvoeren.
Wanneer je nog veel werk hebt an je eigen houding, is de kans groot dat je daar toch minder op kan letten, waardoor de oefening ook niet correct kan worden uitgevoerd.