Ik zoek nieuwe trainings, tips...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eldora1

Ik zoek nieuwe trainings, tips...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 14:21

...voor mij en mijn pony!

Ik wil me gaan richten op de springsport, mijn pony en ik vinden dat allebij heel leuk maar ik zit met een paar probleempjes...
- mijn pony loopt niet lekker door, is sloom en tilt haar achterbenen niet goed op(ik ben aan het sparren voor pessoa)
- haar galop is onderbroken en heel onregelmatig
- ze heeft nog al kleine passen,ze kan ze verlengen, doet ze ook wel maar met veel pijn en moeite;)
-mijn zit is best oké, maar als ik hooger ga springen 'flapperen' mijn benen vAn het zadel af, en mijn hakken/voet,benen gaan dan automatisch naar (schuin)boven

Heeft iemand tips/ trainings methode voor mij en mijn pony??
Laatst bijgewerkt door eldora1 op 02-06-12 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Re: Ik zoek een nieuwe training...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:24

Hoe bedoel je nieuwe training? De dingen die je beschrijft zijn prima op te lossen met een goede dressuurles. Dan krijg je de basis en dan kun je verder gaan met sprongetjes. Ik zeg er wel bij dat een echt goede juf niet overal te vinden is.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:26

Heb je al les? Een instructeur kan het beste zien waar de problemen liggen en hoe deze aan te passen en op welke manier dat het beste bij jou en jouw pony past!

Daarnaast is het verstandig om eerst een goede basis te hebben, waaronder een goede arbeidsgalop, voor je echt met haar gaat springen ;)

eldora1

Re: Ik zoek nieuwe trainings, tips...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 14:29

Ik heb een tijdje privé les gehad, maar daar horen we niksnmeernva... We zijn al ff opzoek naar een nieuwe.
@troi ik bedoel met nieuwe training dingen op te oefenen en een nieuw' schema" in elkaar te zetten zeg maar..
Ik weet niet echt wat ik met haar moet oefenen enzo

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:45

Waar je sowieso mee kan beginnen is de basis. Drie goede arbeidsgangen en in alle gangen goede controle hebben over je pony. Zelf het tempo bepalen, harder, langzamer, allerlei figuren met haar rijden etc.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 14:47

Ja,rijmveel over gangen met haar en balkjes, maar je krijgt dr zonder zweep haast niet in een vlotte draf, alleen in het weilandxd

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 15:04

Dat is dus een punt waar je zelf niet uit komt en een instructeur hulp kan bieden!

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 15:05

Ja...
Maar wat zou je nog meer kunnen oefenen??

My_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 22:18

Om haar actief te krijgen kun je vanuit stap naar galop gaan en vanuit halthouden naar draf. En dit dan steeds afwisselen. Niet alleen maar snel willen. Probeer ook eens stukjes verzamelen en dan versnellen. Zorg hierbij dat je een duidelijke reactie krijgt.

Voor je houding zou je de verlichte zit kunnen oefenen zonder dat je springt. Dit deden wij vaak op de manege ;) Ook kun je proberen zonder beugels te rijden, zonder zadel. Denk dat het bij jou aan balans licht, gezien hoe je het beschrijft maar weet het niet zeker. Wat ook wel handig voor jezelf is om eens wat filmpjes te (laten)maken. Dan zie je vaak ook wel dingen, die je niet voelt.
Over houding zijn best wel veel topics mis dat je daar eens kunt kijken.

Succes!