Recht zitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ais

Recht zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 15:15

Hoi,

Na al lange tijd mee te lezen en heel af en toe ergens te reageren, hier het eerste topic van mijn hand :o

De laatste keer dat er foto's gemaakt werden van mijn rijden, merkte ik op dat ik erg scheef zit, wat ik eigenlijk niet door had. Nu zit er in mijn bekken een verschil. Een van de twee staat niet goed, waardoor ik een beenlengte verschil van 3 cm had. Nu heb ik geleerd hoe ik van de pijn in m'n rug af kan komen, die ik hierdoor soms heb. Maar nu vroeg ik me af of jullie misschien tips hadden om terug recht te komen zitten? Ik heb binnenkort ook weer les met mijn paard, maar extra tips zijn uiteraard altijd welkom!

EllaBellaah

Re: Recht zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:47

Als je je andere beugel nou een stukje korter doet, dan zitten ze wel ongelijk, maar je benen zijn dan wel op dezelfde lengte. Misschien werkt dat wel voor je? Want als je ze allebei even lang maakt is je ene been al langer/korter dan de andere. Is het recht zitten iets wat je gewoon niet kan, of wat je soms even 'vergeet'? Want als dat zo is zou je iemand naast de bak kunnen zetten die je er gewoon áltijd weer op wijst.
Succes in ieder geval!

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:17

Kan het zijn dat je paard zelf niet recht is en jou dus meer naar links of rechts laat zitten.
Zitten je beugels wel gelijk? ( dit kan ik niet opmaken iot je tekst)

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:18

Zit je zonder zadel ook scheef? Dat is wel een hele goede oefening :j Je merkt dan wel meteen wanneer je scheef zit, ik wel tenminste.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 08:55

Ik had mijn beugels altijd ongelijk, ik dacht namelijk dat mijn benen ongelijk waren (wat ook zo leek, door de stand van mijn bekken) Nu het geen verschil in lengte van mij benen blijkt te zijn, heb ik nieuwe beugelriemen gekocht (vorige konden niet gelijk), zodat mijn beugels gelijk hangen, in de hoop dat dit me helpt.
Ik wil mijn beugels ook niet ongelijk hangen, omdat ik denk dat dit de (verkeerde) stand van mijn bekken alleen maar motiveert

Of ik zonder zadel ook scheef zit weet ik eigenlijk niet, ga het binnenkort eens proberen!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:57

Hmm oke, als het niet aan je beenlengte ligt zou ik je beugels inderdaad gewoon gelijk doen. Je zou inderdaad eens zonder zadel kunnen proberen en dan iemand laten kijken naar je houding. Die kan je altijd het beste zeggen welke kant op je scheef zit oid.

Neleh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:48

Als je op je zadel zit, heb je dan op allebij de zitbeenknobbels evenveel gewicht?
Ik zou eens proberen op je zadel te zitten zonder je voeten in de beugels te doen, gewoon lange benen en dan iemand te laten kijken of je zo recht zit, dan pas voeten in de beugels en dat 'rechte' gevoel onthouden.

msdh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:36

En misschien een keer nagaan of je rug helemaal recht staat? Osteopaat bijvoorbeeld?