Wij hebben sinds enkele maanden 2 om precies te zijn problemen met onze E pony.
Na het veulenen zijn wij weer langzaam begonnen met rijden, ze had vanaf Oktober stilgestaan omdat ze te breed was geworden en haar balans verloor.
Kon gewoon niet goed meer lopen.
Ze heeft een erg groot veulen op de wereld gezet,en kern gezond.
3 weken naar de geboorte zijn wij weer rustig een beetje gaan rijden.
Ze is super braaf en vindt het ook goed dat ze even gescheiden wordt van haar veulen.
Maar sindsdien geeft ze niet meer na.
Ze zet haar kaak scheeft en haar nek extreem stijf.
Hierop hedachten wij dat er iets was met de tanden,paardentandarts gebeld en deze heeft een klein
beetje van haar tanden gehaald, maar dit was niet noemenswaardig voor deze problemen zij hij.
De volgende dag weer gereden,maar ze blijft dit doen.
Ik heb toen de dierenarts gebeld om te komen kijken of er meschien iets met de rug was.
Ook nu weer niets te vinden.
De zadelmaker erbij gehaald en deze heeft het zadel ietsje opgevuld maar niet echt veel.
Rustig blijven trainen,en soms gaat het iets beter om op het volgende moment weer tegen de hand aan te komen.
De instukteur snapt er niets van net als wij ze liep op 2 vingers en heeft afgelopen seizoen (zomer) de sterren van de hemel gelopen.
Op aanraden van de instrukteur hebben wij de rs dynamic dubbel gebroken gekocht.
Dit leek het te zijn 2 dagen liep ze weer als vanouds her.
Op concour ging het echter helemaal mis, ze was niet meer onder controle te houden.
Ze zet haar mond zo extreem scheeft dat iedereen het gewoon kon zien,hierop heb ik dus een lage neusriem gekocht.
Maar ondanks alles krijgen wij het niet voor elkaar om een nette proef neer te zetten.
Doordat ze niet kauwt op het bit heb ik maar weer een ander bitje gekocht een happy mouth bit.
Dit gaat nu redelijk maar ze maakt totaal geen speeksel aan.
Wie o wie kan ons raad geven ?
Wij zijn ervaren ruiters en juryleden.