Bang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Xantonio

Bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 19:06

Hoi! ik ben 2 jaar geleden tijdens een springwedstrijd op de manege van een pony afgevallen in galop, vlak na de hindernis. Daarna heb ik de wedstrijd nog wel gereden en ik werd derde, maar daarna was ik bang om te galopperen en te springen vanuit galop. Nu durf ik wel weer te galopperen, ik vind het zelfs leuk, maar ik durf nog steeds niet echt te springen, weet iemand wat ik hieraan kan doen? Ik rijd op een haflinger van ongeveer 1.50. Het is NIET mijn pony, ik rijd op een manege, dus ik kan maar 1 keer per week oefenen. Een vriendin van mij heeft wel aangeboden om de wedstrijd op de manege dit jaar op haar pony te doen, als ik het durf. Haar pony is een ArabierxWelsh van ongeveer 1.55, en bij haar kan ik wel wat vaker oefenen. Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, want ik vond het springen eerst heel erg leuk, maar als ik nu op een sprong afga, word ik helemaal zenuwachtig en begin ik te trillen....

beestenfreak

Re: Bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 19:17

gewoon rustig opbouwen. als je je weer zeker voelt in galop een keer balkjes draven/galopperen, een keer een laag kruisje meepakken en zo steeds weer een stapje verder. je bent nog jong dus je komt er vast wel weer overheen ;)
succes!

Xantonio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 19:29

Kleine sprongetjes van zo'n 30cm lukt nog wel, en balkjes ook wel, en we hebben op de manege gisteren een dressuurwedstrijd gehad, en nu gaan we oefenen met het springen....

uniong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:19

zet gewoon een hindernis in de bak maar dan de balk op de grond en ga lekker rijden als je er klaar voor bent galopeer je er lekker over heen tot dat je zelf denkt dit is saai ik wil hoger pas dan maak je een laag hindernisje waarvan je denk dat durf ik en dan ga je weer lekker er over galoperen tot je denkt ik wil hoger pas dan leg je hem weer hoger en zo bouw je dat op dat lukt niet in een dag het heeft tijd nodig. dit kan maanden duren maar neem gewoon die tijd dan komt het wel goed je moet er wel voor zorgen dat je met een goed gevoel elke keer stopt.

Mijke_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 08:48

Misschien is het voor jouw vertrouwen dan nu inderdaad fijner om op de pony van je vriendin te gaan. Je kunt dan zoals je zegt vaker oefenen en misschien raak je je angst dan een beetje kwijt. Oefenen baart immers kunst.. Succes!

uniong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:03

het maakt niet uit op welk paard/pony je het gaat doen maar hoe vakker je oefend hoe beter het zal gaan

Xantonio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 13:29

Oke bedankt allemaal!!!

Xantonio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 16:37

Jeeeeee! ik ben gisteren naar die vriendin gegaan en ik heb geoefend, en ik heb 50cm gesprongen! wel vanuit draf, maar ik ga er waarschijnlijk zaterdag weer naartoe en dan ga ik vanuit galop proberen!!!En morgen ga ik naar de manege, dus dan kan ik nog een keer oefenen!