tijdje terug heb ik besloten om mijn dravertje fatsoenlijk op te leren onder het zadel. Hij kent het zadel en we rijden altijd buiten maar het gekriebel om wat figuurtjes te rijden begon toch wel stiekem

Nu werd alles eerst gecontroleerd, tandjes, zadel,... alles was goed dus konden we aan de slag.
Stappen in alle bochten en vreemde hoeken en in de vreemdste plooien om die plank wat losser te maken. Longeren lekker stappen en soms wat draven.
Hij heeft altijd koers gelopen en staat erg vast op 1 kant, namelijk de kant waarop hij moest racen, veel weet ik niet van zijn verleden. Hij was bijzonder stijf en zeer uit balans en ook enorm scheef getrokken.
Nu voelde het zo goed dat we na dat stappen (paar weekjes) toch we een drafje aandurfden in de bak.
Maar nu zit de moed weer in mijn schoenen, al mijn moeite lijkt zo verloren. Zucht.
Ik draafde rustig aan en hoppa hoofd omhoog, zeer sterk maken, niet bestuurbaar, niet te stoppen, zo stijf, alles vastpakken, versnellen om daarna aan te galopperen en te racen op een cirkel van 1m omdat hij zich niet naar buiten kan richten.
Nu hoe kan dat, bij het stappen kon hij alles, cirkel vergroten, verkleinen, lekker buigen. Aan de longe draafde hij lekker laag en ontspannen.
Wat doe ik fout en hoe kan ik het aanpakken ?
Groetjes
Ik krijg uitleg en tips van een gediplomeerde amazone, zij snapte het ook niet. We hebben tuig, mond, rug, benen,... gecheckt niets te vinden. Hij doet dit alleen in draf in stap is het weer normaal.